Přístavba OC Chodov stála 4 mld. Kč, nově nabídne 300 obchodů

foto Pražské nákupní Centrum Chodov představilo 10. října svou novou novou část, která nabídne 300 obchodů a 40 restaurací.

Praha - Do výstavby nové části obchodního Centra Chodov investoval jeho vlastník Unibail-Rodamco 170 milionů eur (4,4 miliardy Kč). Pražské nákupní centrum, jehož nová část se ve středu otevře veřejnosti, nabídne 300 obchodů a 40 restaurací. Centrum se v průběhu úprav rozrostlo z 61.000 na 102.266 metrů čtverečních, což ho řadí mezi největší obchodní centra v ČR. Společnost to dnes uvedla na tiskové konferenci.

"Chtěli jsme vytvořit nejen komerční, ale i volnočasovou destinaci s významem pro celý region," uvedl ředitel Unibail-Rodamco pro střední a východní Evropu Arnaud Burlin. Centrum bude mít 3433 parkovacích míst, o tisíc víc.

Řada značek se na českém trhu objeví poprvé, jde například o Zara Home, Oysho, AX (Armani Exchange), Yamamay, Boux Avenue či AW Lab. Součástí centra je The Designer Gallery, kde se prezentují zahraniční i lokální značky. V obchodním centru také otevře svoji dosud největší prodejnu o rozloze 221 metrů čtverečních síť Sklizeno, zaměřená na zdravé a farmářské potraviny.

Součástí centra je i kino. S 18 sály včetně tří VIP sálů a 4DX kinosálem je největším multiplexem v Česku. Filmy v něm může současně sledovat více než 2600 diváků.

Unibail-Rodamco SE, která vznikla v roce 1968, je největší evropská společnost investující do komerčních nemovitostí. Působí v 11 zemích Evropské unie a hodnota portfolia skupiny je 42,5 miliardy eur (1,1 bilionu korun).

Největším centrem v ČR zůstává OC Letňany, které nabízí přes 180 obchodů na ploše přes 125.000 metrů čtverečních. Letos by mělo v Česku přibýt 57.000 metrů čtverečních plochy nákupních center. Rozšířena budou centra IGY České Budějovice a právě pražské Centrum Chodov. Jediné nově postavené obchodní centrum Jablonec nad Nisou bylo dokončeno na začátku letošního roku. Vyplývá to z poslední studie Rozvoj evropských nákupních center společnosti Cushman & Wakefield.

Loni se v ČR plocha nákupních center zvýšila o 33.300 metrů čtverečních, konkrétně o Aupark v Hradci Králové a Galerii Přerov. Celková plocha nákupních center v ČR dosáhla na začátku letošního roku 1,63 milionu metrů čtverečních. Se započítáním supermarketů, hypermarketu a kin, které jsou součástí center, je to 2,51 milionu metrů čtverečních.

Reklama
Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2017 ČTK

Načíst další článek

21°C

Dnes je úterý 17. října 2017

Očekáváme v 13:00 21°C

Celá předpověď