Pražský dopravní podnik začal testovat provoz elektrobusů

foto Pražský dopravní podnik (DPP) začal 15. října testovat provoz elektrobusů na trase mezi Palmovkou a Letňany. Vozy budou v kopci v Prosecké ulici poháněny asi na kilometrovém úseku z troleje.

Praha - Pražský dopravní podnik (DPP) začal testovat provoz elektrobusů na trase mezi Palmovkou a Letňany. Vozy budou v kopci v Prosecké ulici poháněny z troleje. Zkušební provoz DPP zahájil symbolicky na 45. výročí od ukončení provozu trolejbusů v Praze. Nové vozy bude podnik na trati několik týdnů testovat ve zkušebním provozu. Jeho přesná délka bude záležet na výsledcích a aktuálních zjištěních.

Na dopolední zahájení provozu se přišlo podívat několik desítek lidí. Ti se mohli elektrobusy na nové trase poprvé svézt. Prohlédli si i starý trolejbus Tatra T400, který byl vyráběn na přelomu 40. a 50. let a byl jedním z nejrozšířenějších trolejbusů v Praze.

Video: Pražský dopravní podnik začal testovat provoz elektrobusů
15.10.2017, 13:23, autor: ana/zun, zdroj: ČTK

V Prosecké je ve směru do kopce asi kilometr dlouhá trolej, na kterou se vozy za provozu připojí. Jízda do kopce je totiž pro elektrobus náročná na spotřebu energie a baterie by se tak vybila mnohem rychleji, tomu se podnik vybudováním troleje vyhne. Ve směru z kopce měří trolej 600 metrů.

Pražský dopravní podnik (DPP) začal 15. října testovat provoz elektrobusů na trase mezi Palmovkou a Letňany. Vozy budou v kopci v Prosecké ulici poháněny asi na kilometrovém úseku z troleje. Zkušební provoz DPP zahájil symbolicky při 45. výročí ukončení provozu trolejbusů v Praze. Na snímku je řidič před první jízdou.  Elektrobus bude dobíjen i na konečné na Palmovce, kde bude asi 20 metrů dlouhá trolej, která bude dobíjet z tramvajových trolejí. Toto místo nebude sloužit pouze pro vozy z Palmovky do Letňan, ale také pro elektrobusy, které se přesunou z linek číslo 163 a 213 na linky 109 a 239.

DPP v minulosti testoval elektrobusy několikrát, nikdy však nešlo o vozy, které by se na své trase připojovaly k troleji. Testovalo se loni i letos, v minulosti i v roce 2014. Tehdy ale vůz ujel na jedno nabití krátkou trasu.

První pražská trať pro trolejbusy, která spojovala Střešovice s Dejvicemi, byla postavena v roce 1936. Další byla zřízena mezi Jinonicemi a Smíchovem o tři roky později. Další rozvoj trolejbusové dopravy zastavila druhá světová válka, pokračoval až na konci 40. let. Výstavba tratí se znovu zastavila v roce 1955, trolejbusy v Praze definitivně dojezdily v roce 1972.

Reklama
Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2017 ČTK

Načíst další článek

8°C

Dnes je pátek 24. listopadu 2017

Očekáváme v 1:00 9°C

Celá předpověď