Plzeňská Škoda testuje patrové elektrické vlaky pro Německo

foto Škoda Transportation testuje první patrové vlaky (na snímku z 28. listopadu) určené pro německé dráhy Deutsche Bahn (DB). Jde o soupravu pro meziměstský provoz na vysokorychlostní trati Norimberk - Ingolstadt - Mnichov. Celkem dodá Škodovka šest moderních vlaků za 2,6 miliardy Kč. Každý se skládá z lokomotivy, pěti vložených vozů a jednoho řídicího vozu. Všechny by měl zákazník převzít příští rok.

Plzeň - Škoda Transportation testuje první patrové vlaky určené pro německé dráhy Deutsche Bahn (DB). Jde o soupravu pro meziměstský provoz na vysokorychlostní trati Norimberk - Ingolstadt - Mnichov. Celkem dodá Škodovka šest moderních vlaků za 2,6 miliardy Kč. Každý se skládá z lokomotivy, pěti vložených vozů a jednoho řídicího vozu. Všechny by měl zákazník převzít příští rok, řekl dnes ČTK technický ředitel Škody Transportation Zdeněk Sváta.

"Dvě soupravy jsou momentálně na homologačních zkouškách v Německu, jedna na testech na zkušebním okruhu ve Velimi a další souprava postupuje stacionární testy na zkušební trati v areálu Škody Transportation, kde jsme schopni dosáhnout jen velmi omezenou rychlost," uvedl.

Škoda Transportation testuje první patrové vlaky (na snímku z 28. listopadu) určené pro německé dráhy Deutsche Bahn (DB). Jde o soupravu pro meziměstský provoz na vysokorychlostní trati Norimberk - Ingolstadt - Mnichov. Celkem dodá Škodovka šest moderních vlaků za 2,6 miliardy Kč. Každý se skládá z lokomotivy, pěti vložených vozů a jednoho řídicího vozu. Všechny by měl zákazník převzít příští rok. Podle Sváty je klíčovým a nejnáročnějším procesem homologace a schválení vlaku. Tato etapa by měla být uzavřená do poloviny příštího roku. "V okamžiku, kdy doběhne, můžeme začít postupně předávat všechny soupravy," řekl. Kromě souladu s evropskou legislativou musí vlaky vyhovět specifickým a náročným německým legislativním požadavkům. Výrobce musí prokázat plnění požadavků zákazníka, kterých jsou řádově tisíce.

Homologace se děje z velké části na německých vysokorychlostních tratích DB Netz, ale mnohé zkoušky se mohou dělat na zkušebním okruhu v ČR ve Velimi, což je organizačně jednodušší. Pro každý bod homologace je určený posuzovatel, který prokazuje homologačním autoritám, že testy byly provedeny v souladu s normami, a zodpovídá za to, že Škodovka udělala vše správně a výsledek odpovídá požadavku.

Smluvním partnerem je Deutsche Bahn AG, vlaky nakupuje pro finálního uživatele, jímž je DB Regio. Kontrakt nezahrnuje opci na dodávku dalších kusů, ale výrobce předpokládá, že DB absolvují složitý proces kvůli možné další spolupráci. Kontrakt s DB podepsala Škoda v srpnu 2013.

Jde o dvoupatrové soupravy typu Push-Pull, vozy jsou tedy lokomotivou taženy nebo tlačeny; strojvedoucí je v kabině řídicího vozu nebo lokomotivy, podle směru jízdy. Soupravy mají lokomotivy řady Emil Zátopek v novém designu pro DB. Je v nich 682 míst k sezení, klimatizace, venkovní i vnitřní kamerový systém a prostor pro pasažéry se sníženou pohyblivostí.

Reklama
Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2017 ČTK

Načíst další článek

4°C

Dnes je středa 13. prosince 2017

Očekáváme v 15:00 3°C

Celá předpověď