Nové SUV Škody Auto pro čínský trh se jmenuje Kamiq

foto Automobilka Škoda Auto představila 23. dubna 2018 na českém velvyslanectví v Pekingu nové městské SUV určené pouze pro čínský trh. Model Kamiq bude mít benzinový motor o objemu 1,5 litru a výkonu 81 kW. Veřejnosti se poprvé představí 25. dubna na autosalonu Auto China 2018 v Pekingu. Na čínském trhu půjde již o třetí SUV v nabídce automobilky.

Peking - Nové městské SUV automobilky Škoda Auto určené pouze pro čínský trh ponese název Kamiq. Vůz byl dnes slavnostně představen na českém velvyslanectví v Pekingu. Na čínském trhu půjde již o třetí SUV v nabídce automobilky. Kamiq bude mít benzinový motor o objemu 1,5 litru a výkonu 81 kW. Veřejnosti se nové SUV poprvé představí 25. dubna na autosalonu Auto China 2018 v Pekingu, uvedla automobilka Škoda Auto. Do konce letošního roku Škoda představí další SUV určené pro čínský trh.

Na délku měří vůz 4,39 metru, široký je 1,78 metru a má výšku 1,59 metru. Rozvor pak činí 2,61 metru. Nové SUV se bude nabízet pouze s šestistupňovou automatickou převodovku.

SUV Kamiq má charakteristickou masku chladiče s vertikálními zdvojenými žebry. Tvary světlometů s krystalickými prvky plynule přecházejí do masky chladiče, což modelu Kamiq dodává podle Škody robustní vzhled. Sportovní tvar pak podtrhuje ostře řezaná linie na bocích vozu. Zadní světla zasahují hluboko do boků vozu, díky čemuž ho činí opticky širší.

Cílovou skupinou modelu Kamiq jsou podle automobilky mladí zákazníci žijící ve městech, kteří se svého digitálního životního stylu nechtějí vzdát ani při jízdě autem a vyžadují moderní řešení konektivity. Škoda Kamiq je proto vybavena nově vyvinutým inteligentním systémem konektivity.

Jednou z technologických předností systému je hlasové ovládání od firmy iFlytek, která podle Škoda Auto patří k předním asijským dodavatelům hlasového ovládání na bázi umělé inteligence. Software rozumí regionálním čínským dialektům a je dokonce schopen se automaticky naučit individuální a lokální výslovnost.

Na čínském trhu představuje podíl SUV na celkovém prodeji značky Škoda v letošním prvním čtvrtletí více než 30 procent. Čína je největším trhem značky, který přispívá více než čtvrtinou k celosvětovému počtu vozidel dodaných zákazníkům. V loňském roce zvýšila Škoda počet dodávek vozidel v Číně o 2,5 procenta na 325.000 kusů. Rok 2017 je také nejúspěšnějším rokem v historii značky Škoda na čínském trhu od jejího opětovného vstupu v roce 2007.

Škoda loni dodala celosvětově 1,2 milionu vozů. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Zaměstnává celosvětově více než 35.000 pracovníků a je aktivní na více než 100 trzích.

Do konce roku představí Škoda v Číně další SUV

Automobilka Škoda Auto představí do konce letošního roku další SUV určené pro čínský trh. Čínští zákazníci tak budou mít k dispozici již čtyři vozy SUV. Nyní si mohou vybrat z modelů Kodiaq, Karoq a dnes představeného modelu Kamiq. V budoucnosti by měly tvořit SUV vozy 60 procent prodejů Škody Auto v Číně, řekl dnes novinářům člen představenstva Škody Auto Alain Favey. Česká automobilka také plánuje do dvou let zdvojnásobit celkové dodávky zákazníkům v Číně na 600.000 vozů ročně.

Po představení čtvrtého SUV bude Čína pro Škodu jediným trhem, kde bude mít v nabídce čtyři modely SUV. V Evropě jsou k dispozici pouze dva, a to Kodiaq a Karoq.

Škoda plánuje do budoucna představit i další modely SUV určené pro čínský trh. Firma SUV vyvíjí podle přání zdejších zákazníků ve smyslu "made in China for China". Vozidla jsou tak speciálně uzpůsobená požadavkům a přáním čínských zákazníků. Na čínském trhu představuje podíl SUV na celkovém prodeji značky Škoda v letošním prvním čtvrtletí více než 30 procent. Čína je největším trhem značky, který přispívá více než čtvrtinou k celosvětovému počtu vozidel dodaných zákazníkům.

Automobilka chce také do roku 2020 zdvojnásobit celkové dodávky čínským zákazníkům na 600.000 vozů ročně. V roce 2017 dodala Škoda Auto zákazníkům v Číně 325.000 vozů, o 2,5 procenta více než o rok dříve. Čína je od roku 2010 největším trhem Škody Auto, od vstupu na čínský trh v roce 2007 tam bylo zákazníkům dodáno více než 2,350.000 vozů Škoda.

Čínský trh je podle Alana Faveye typický poptávkou po velkých a prostorných vozech, právě proto se Škoda zaměřuje na modely SUV. "V Číně je také velmi důležitý design aut, více než na jiných trzích," řekl Favey. Podle něj zhruba 60 procent zákazníků kupuje Škodu jako svůj první vůz.

V následujících třech letech se chce firma v Číně zaměřit na zviditelnění značky Škoda, investovat chce do komunikace i sponzoringu různých akcí. Důležitý bude také příchod elektromobility, zde bude firma volit podobnou strategii jako na jiných trzích. Do roku 2025 chce Škoda celosvětově představit deset elektrifikovaných modelů, do roku 2020 pak 19 nových modelů s klasickým pohonem, pět z toho bude určeno pro Čínu.

Reklama
Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2018 ČTK

Reklama

30°C

Dnes je sobota 18. srpna 2018

Očekáváme v 9:00 23°C

Celá předpověď