Obchodníci: Tržby na Černý pátek jsou výrazně vyšší než loni

foto Některé tuzemské obchodní řetězce a e-shopy spustily 24. listopadu na tzv. Černý pátek výprodeje, obchodníci slibují slevy v řádu desítek procent. Na snímku je prodejna Electro world v nákupním centru Avion u Brna.

Praha - Tržby obchodníků během dnešního Černého pátku jsou o desítky procent vyšší než loni. Ukazují to dosavadní statistiky obchodníků i data z platební brány PayU. Největší zájem je o zlevněnou elektroniku. Podle e-shopů bude letos Černý pátek nejsilnější den pro on-line nákupy v roce.

Některé tuzemské obchodní řetězce a e-shopy spustily 24. listopadu na tzv. Černý pátek výprodeje, obchodníci slibují slevy v řádu desítek procent. Na snímku je prodejna Tezenis v nákupním centru Olympia u Brna. Loni hodnota transakcí během Černého pátku vzrostla o 100 procent ve srovnání s běžným listopadovým dnem. "Podle dopoledního průběhu očekáváme, že letos bude toto číslo ještě vyšší," uvedla Barbora Tyllová z PayU. Letos je podle ní znát, že některé firmy místo Černého pátku mají černý týden, protože už v pondělí byly tržby o pětinu vyšší než loni na Černý pátek.

E-shop Alza.cz registruje meziročně o více než 35 procent vyšší poptávku. Průměrná sleva je 34 procent. "Největší zájem je jednoznačně o mobilní telefony - prodáno přes 10.000 kusů - a v závěsu se drží televize. Nadprůměrně dobře si vedou i herní konzole, hry, notebooky, domácí spotřebiče a například pračky. Výrazně se prodává drogistické zboží," uvedla mluvčí Patricie Šedivá.

Datartu meziročně stouply tržby o 30 procent." Vzhledem k tomu, že akce potrvá až do neděle, největší zájem očekáváme o víkendu, proto mimo jiné posilujeme směny v našich prodejnách. Letos v rámci této akce nejvíce zákazníci nakupovali herní konzole, mobily a kávovary," řekla Iva Pavlousková z Datartu.

Některé tuzemské obchodní řetězce a e-shopy spustily 24. listopadu na tzv. Černý pátek výprodeje, obchodníci slibují slevy v řádu desítek procent. Na snímku je jedna z prodejen v nákupním centru Vaňkovka v Brně. "Zájem zákazníků je obdobný jako v loňském roce, největší zájem je už tradičně o elektroniku a výrobky osobní péče - fény, kulmy apod. Slevy dosahovaly v průměru kolem 40 procent," řekl mluvčí řetězce Tesco Václav Koukolíček.

Do nákupního centra s oděvy a módními doplňky Freeport Fashion Outlet přilákaly dnes slevy proti loňsku o pětinu více návštěvníků. Zájem je hlavně o sportovní zboží. "Průměrná výše slev se pohybuje kolem 30 procent z outletových cen," uvedla marketingová manažerka centra Anna Karásková.

Čeští obchodníci ale podle ředitele Marketingového institutu Tomáše Pouchy často využívají výprodeje na Černý pátek k tomu, aby se zbavili neatraktivního zboží.

Černý pátek je pro americké maloobchodníky obvykle nejrušnějším dnem v roce. Podle tržeb patří k největším nákupním dnům a zahajuje hlavní předvánoční nákupní sezonu. Označení "Černý pátek" zřejmě vzniklo jako popis komplikací, jimž museli řidiči a policisté čelit kvůli výjimečně silné dopravě způsobené náporem nakupujících.

Reklama
Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2017 ČTK

Načíst další článek

8°C

Dnes je pondělí 11. prosince 2017

Očekáváme v 9:00 5°C

Celá předpověď