Mezi Berounem a Královým Dvorem začala oprava železniční trati

foto Vlakové nádraží v Berouně (na snímku ze 17. března) čeká obnova, která bude součástí rekonstrukce železniční trati mezi Berounem a Královým Dvorem. Díky této modernizaci budou moci vlaky tímto úsekem projíždět stošedesátikilometrovou rychlostí. Zkrátí se tím doba jízdy mezi Prahou a Plzní.

Beroun - Mezi Berounem a Královým Dvorem byla zahájena rekonstrukce železniční trati, díky níž budou moci vlaky tímto úsekem projíždět stošedesátikilometrovou rychlostí. Zkrátí se tak doba jízdy mezi Prahou a Plzní. Součástí akce bude obnova berounského nádraží a stanice Králův Dvůr a modernizace zabezpečovacího zařízení. Náklady jsou přes 2,2 miliardy bez DPH, většinu pokryje dotace z Evropské unie. Novinářům to řekl náměstek generálního ředitele Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Mojmír Nejezchleb.

Přípravné práce začaly už loni, celá akce by měla skončit do října 2019. Berounské nádraží získá bezbariérový přístup na nástupiště, v Králově Dvoře vznikne nový podchod. Kromě obnovy nástupišť a další staniční infrastruktury projekt počítá s modernizací 5,7 kilometru kolejí mezi oběma stanicemi. "Výsledkem bude modernizovaný kus třetího koridoru, který ještě doteď nebyl udělaný," uvedl Nejezchleb.

Za důležité považuje hlavně to, že po dokončení úseku Rokycany-Plzeň bude kompletně modernizovaná celá trať z Berouna do Plzně. Zbývající úsek z Berouna do Prahy chce SŽDC podle Nejezchleba opravit zhruba do roku 2025. "Tam jsou nesmírně složité podmínky," upozornil. Komplikace představují územní řízení v obcích i chráněná krajinná oblast. Příští rok by se nicméně mohlo začít pracovat v úseku Smíchov-Černošice. "Začátkem příštího roku bychom vypisovali tendr na zhotovitele prvního úseku," uvedl Nejezchleb.

Úsek u Berouna je součástí koridoru protínajícího ČR od německých hranic přes Plzeň, Prahu, Pardubice a Ostravu k hranicím se Slovenskem. Rekonstrukce tohoto úseku, kterou provedou společnosti Eurovia CS, Subterra, GJW Praha a OHL ŽS, je prvním větším projektem hrazeným z evropského operačního programu Nástroj pro propojení Evropy (Connecting Europe Facility - CEF). Podle Nejezchleba se cestující musejí připravit na omezení, nebudou ale výrazná. "Určitě nějaké výluky probíhat budou, ale je tu k dispozici dostatek kolejí, aby se to tak nedotklo cestujících. Čili není to o nějaké náhradní autobusové dopravě nebo něčem takovém," dodal.

Starosta Berouna Ivan Kůs (ČSSD) vítá každou stavbu, která zlepší dopravní situaci pro obyvatele města. Poukázal na to, že v poslední době vzrostl zájem lidí o cestování veřejnou dopravou. Do dvou let chce proto město vybudovat u nádraží další velké parkoviště P&R (park and ride).

Náměstek ministra dopravy Milan Feranec při dnešním slavnostním zahájení rekonstrukce řekl, že stavební investice v české železniční dopravě se letos předpokládají kolem 19 miliard korun. Zhruba 600 milionů by se mělo vynaložit na obnovy nádražích budov. Nejezchleb upřesnil, že jde například o nádraží v Břeclavi, Lipníku nad Bečvou či Náchodě.

Reklama
Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2017 ČTK

Načíst další článek

6°C

Dnes je neděle 19. listopadu 2017

Očekáváme v 3:00 3°C

Celá předpověď