Armáda dostala prvních pět modernizovaných cisteren na PHM

foto Česká armáda slavnostně předala 17. října v Centru zabezpečení materiálem technických služeb ve Štěpánově na Olomoucku pět modernizovaných cisternových automobilů CAP-6M1 příslušníkům 14. pluku logistické podpory a 4. brigády rychlého nasazení.

Štěpánov (Olomoucko) - Prvních pět modernizovaných cisternových automobilů v Centru zabezpečení materiálem technických služeb ve Štěpánově na Olomoucku přezvala česká armáda, která v příštích čtyřech letech dostane dalších několik desítek cisteren nové generace na podvozcích Tatra. Do nákupu cisteren, pojízdných dílen, vyprošťovacích vozidel, jeřábů a další logistické techniky armáda do roku 2021 investuje zhruba tři miliardy korun, řekl dnes ČTK ředitel sekce podpory generálního štábu Jaromír Zůna.

"Jsou to skvělá vozidla, na která jsme dlouho čekali," uvedl Zůna. Dodal, že staré cisternové automobily, jejichž úkolem je zásobovat pozemní techniku pohonnými hmotami, už dosluhují. "Průměrný věk vozidel tohoto typu v naší armádě je někde mezi 30 až 40 lety služby. Ta vozidla stále slouží, jsou spolehlivá, ale jsou samozřejmě za horizontem své výkonnosti. K dispozici je dnes už technika nové generace," připomněl Zůna.

Česká armáda slavnostně předala 17. října v Centru zabezpečení materiálem technických služeb ve Štěpánově na Olomoucku pět modernizovaných cisternových automobilů CAP-6M1 příslušníkům 14. pluku logistické podpory a 4. brigády rychlého nasazení. Prvních pět modernizovaných aut CAP-6M1 dnes převzali příslušníci 14. pluku logistické podpory a 4. brigády rychlého nasazení. Budou je používat například při doplňování pohonných hmot do obrněných transportérů Pandur.

Nové cisterny vyvinul podle požadavků ministerstva obrany a armády státní podnik VOP CZ ve spolupráci s firmami Tatra a Kobit. Mluvčí VOP CZ Petr Bohuš ČTK řekl, že modernizované cisternové automobily jsou určené pro doplňování nádrží pozemní motorové techniky i pro přepravu a skladování pohonných hmot. Nové cisterny lze použít také pro zásobování vojenské techniky armád států NATO.

"Vozidlo je vyvinuto na podvozku TATRA 815-7 4x4 s maximální přípustnou hmotností necelých 20 tun. Nástavba je jednokomorová cisterna o objemu 6000 litrů," uvedl Bohuš. Při použití speciální pistole lze z cisterny za jednu minutu přečerpat do nádrže 130 litrů pohonných hmot.

Reklama
Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2017 ČTK

Načíst další článek

8°C

Dnes je sobota 25. listopadu 2017

Očekáváme v 5:00 7°C

Celá předpověď