7 + 1 způsobů, jak přirozeně a efektivně zvýšit svůj testosteron a znovu se stát králem v ložnici

foto

Spokojenost partnerského soužití závisí také na tom, jak vám to klape v ložnici. Nedostatek sexuálního apetitu, zejména u mužů, tak může mít negativní následky.

Jelikož na sexuální energii má vliv zejména stav hormonální hladiny, je přirozené, že cesta ke zlepšení intimního života ve vztahu vede právě přes stimulaci hormonů. U mužů je za to odpovědný zejména hormon testosteron a jeho nedostatek v těle se projeví sníženým sexuálním apetitem v ložnici.

Testosteron je důležitý nejen pro váš sexuální život

Hormon testosteron ovlivňuje nejen na výkonnost v intimním životě, ale i celkovou výkonnost u muže. Jeho nedostatek se projevuje ztrátou energie, nadměrnou únavou, ztrátou vitality, nízkým fyzickým výkonem, častými výkyvy nálady, nedostatkem koncentrace a dokonce i ztrátou typické mužské soutěživosti a akčnosti.

Přestože si mužské tělo umí v určitém měřítku hormon vytvářet i samo, se stoupajícím věkem jeho produkce klesá. Proto potřebují muži ve věku 30 let a více i nějaké externí zdroje testosteronu nebo dodatečnou stimulaci těla, aby si zdravou hladinu testosteronu udrželi. Následujících 7 způsobů vám ukáže, jak na to.

1. Více spánku a regenerace

Problémem dnešní doby je příliš uspěchaný život. Nezbývá tak mnoho času na odpočinek, regeneraci a ani na dostatek spánku. Některé studie přitom ukazují, že i jedna noc s nedostatkem spánku má radikální vliv na hladinu testosteronu u mužů. Při dlouhodobé nespavosti, čili méně než 7 hodin denně, může být hladina testosteronu jen poloviční.

Řiďte se proto nyní těmito zásadami:

  • spánek by měl trvat 7 až 8 hodin za den

  • důležité je i to, abyste šli spát dostatečně brzy, ideálně tehdy, když se cítíte už unavený

  • dopřejte si odpočinek i během dne, například 15 minutové nicnedělání po obědě může významně zvýšit vaši energii po zbytek dne

2. Cvičení a sport

Kromě nedostatku spánku je s nízkou hladinou spojen i nedostatek pravidelného pohybu. Nemáme na mysli jen běžnou chůzi, která je také dnes na ústupu, ale zejména cvičení či sport. Důležité je však zaměřit se na silové a intenzivní typy fyzické aktivity, které přinutí pracovat co nejvíce partií vašeho těla.

Ideální proto jsou například posilování a to s větší váhou a méně opakováním daného cviku. Dřepy, mrtvé tahy, bench-press nebo tlaky s velkou obouruční činkou jsou optimum. Věnovat se můžete i běhu, ale mělo by jít o sprinty a ne o vytrvalostní běh.

3. Méně stresu

Stres, toho je naopak dnes na rozdíl od spánku či sportu, dostatek. Doba je na muže velmi přísná, musí být živiteli rodiny, zároveň musí být úspěšní ve své kariéře a k tomu všemu by měly stíhat být i dobrými otci či manželi. Splnit tyto nároky je přirozeně náročné na čas a energii, což vytváří stres.

Abyste se ho vyvarovali, zde je několik tipů, jak na to:

  • více plánujte předem a dělejte si větší časové mezery mezi jednotlivými úkoly

  • nenoste si práci domů a pracujte nejvýše 8 hodin denně, žádné přesčasy

  • snažte se brát život méně vážně, trochu více s humorem, smích opravdu léčí

  • zkuste během dne chvilku odpočívat a "vypnout", například se zavřete do tiché místnosti a nic nedělejte

  • co se dá odložit na později, odložte a co by mohlo vyvolat časovou tíseň, udělejte hned

TIP: Podívejte se na přípravky a zajímavé články na téma únava a stres na BioPoradce.cz.

4. Pitný režim

Pokud jste se již potěšili, že vám v rámci pitného režimu doporučíme vaše oblíbené pivo nebo jiný alkohol, jste na omylu. Právě naopak, alkoholu třeba konzumovat co nejméně, ačkoli například jednou za čas mohou být 2 dcl červeného vína dobré afrodisiakum.

Dostatečná hydratace organismu je však důležitá pro správné fungování hormonálního systému a tedy i pro správnou stimulaci testosteronu. Optimální je zavodnění organismu obyčejnou čistou vodou, případně vodou s citrónem. Dodržujte zejména pravidelnost a dostatečné množství, alespoň 2 litry za den.

5. Rozumné stravování, i s tuky a sacharidy

Zdravé stravování je nezbytným předpokladem pro dobrou životosprávu. Pokud ale mluvíme o zvyšování testosteronu, některé zásady třeba pozměnit. Například dostatek správného typu tuků a sacharidů je důležitý pro stimulaci testosteronu v mužském těle.

Doporučujeme tedy konzumovat:

  • ovoce, zejména banány, avokádo a jahody

  • vejce

  • zeleninu, zejména brokolici, česnek, špenát

  • ořechy, hlavně mandle, para ořechy

  • maso, zejména hovězí červené a rybí maso

  • mořské plody, zejména ústřice

  • mléčné výrobky

  • oleje, zejména olivový a extra panenský kokosový olej

  • chilli

Naopak, vyhýbejte se těmto potravinám:

  • lékořice

  • lněná semínka

  • máta

  • potraviny obsahující polynenasycené mastné kyseliny a trans-tuky

6. Dostatek slunečního světla a záření

Sluneční světlo je pro člověka nezbytné a to jak z fyziologického, tak i z mentálního hlediska. Jeho nedostatek se projevuje zvýšenou únavou, sníženou vitalitou a pocitem energie, v extrémních případech se mohou dostavit i deprese. To vše velmi negativně ovlivňuje i sexuální apetit.

Pokud máte příležitost, snažte se v rozumné míře strávit na slunečním záření co nejvíce času. Z fyziologického hlediska je to důležité zejména pro vytváření a vstřebávání vitaminu D. Jeho dostatek v těle zlepšuje i stimulaci testosteronu, nejvíce se to ukazuje například v létě.

7. Ve zdravém těle zdravý duch

Stav vašeho zdraví je přímo provázán s vaším psychickým rozpoložením a zároveň i se sexuální vitalitou. Pokud jste často nemocný, testosteron nedosahuje dostatečnou hladinu a i vaše tělo pociťuje nadměrnou únavu. Cílem je proto udržovat se v co nejzdravější kondici a za tímto účelem existuje několik preventivních opatření.

Toto jsou ty nejefektivnější:

  • zapomeňte na teplou sprchu, sprchujte se co nejvíce chladnější vodou

  • dbejte na dostatek vitamínů, zejména vitamínu C, o němž je známo, že výrazně podporuje zlepšení fungování imunitního systému

  • podporujte i přirozenou a přírodní prevenci, například jednou za čas si můžete rozmixovat prášek zázvoru do čaje

Extra tip navíc: přírodní doping

Pokud chcete účinně a viditelně zvýšit testosteron, všechny výše zmíněné tipy jsou sice správné, ale jejich efekt se projeví až z dlouhodobého hlediska. Na urychlení tak doporučujeme zkusit něco extra, samozřejmě čistě přírodního charakteru.

Skvělým přírodním dopingem jsou byliny a rostliny z kategorie přírodních afrodiziak. Mezi ty nejznámější patří Kotvičník zemní, Řeřicha peruánská nebo Serenoa plazivá. Můžete si z jejich částí připravit čaj, což ale potrvá a není to dvakrát efektivní, nebo je můžete zkusit konzumovat jinak.

Jak? Prostřednictvím přípravku zvaného eJoy®. Jde o tablety, které:

  • mají 100% přírodní složení a obsahují právě extrakty a výtažky výše zmíněných přírodních afrodiziak obohacené o aminokyseliny, vitamíny a jiné přírodní látky

  • jsou dostupné bez lékařského předpisu

  • se mohou konzumovat krátkodobě i dlouhodobě

  • nemají na organismus žádné nežádoucí, vedlejší nebo negativní účinky

Dříve, než jejich vyzkoušíte, doporučujeme zjistit si ještě něco více o nich, například přesné složení, všechny prospěšné účinky, způsob užívání, dávkování a zejména zkušenosti ostatních mužů. Zkuste například tuto recenzi značky eJoy® od nezávislého blogera, který podobné přípravky testuje poměrně pravidelně.

Věříme, že vám všech 8 tipů přinese užitek v podobě zvýšení testosteronu, vitality, energie a sexuálního apetitu. Nezapomeňte zejména vytrvat, uvidíte, že výsledek se dostaví!

Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2018 ČTK

23°C

Dnes je středa 23. května 2018

Očekáváme v 15:00 24°C

Celá předpověď