Zvláště na internetu tento týden stouply prodeje antigenních testů

foto Sada pro tzv. antigenní test - ilustrační foto.

Praha - Zvláště v internetových obchodech tento týden vzrostly prodeje antigenních samotestovacích sad na koronavirus. Zásoby by měly mít dostatečné. Vyšší zájem sledují i některé řetězce. Naopak některé obchodní sítě už antigenní testy v nabídce nemají, doprodávají zbylé zásoby. Vyplývá to z ankety ČTK mezi prodejci.

Vláda ve středu rozhodla, že od 17. ledna se budou povinně muset testovat všichni zaměstnanci, živnostníci či jednatelé firem, a to dvakrát týdně. Dosud je testování závazné jednou za týden jenom pro pracovníky, kteří nejsou plně očkovaní nebo v posledním půl roce neprodělali nemoc covid-19.

E-shop Mall.cz sleduje výrazný nárůst poptávky po testech na covid-19 od pondělí. "Jen za poslední tři dny jsme prodali testy ve stejné hodnotě jako za předchozí tři týdny," uvedla mluvčí internetového obchodu Pavla Hobíková. Mall.cz podle ní nabízí několik desítek testů od různých dodavatelů. Lidé mohou vybírat podle způsobu odběru vzorku i velikosti balení. Nejprodávanější je podle Hobíkové momentálně souprava s jedním testem prováděným výtěrem z nosu. Oblíbená je také sada testů po 25 kusech. Lidé si podle Hobíkové raději pořizují testy pro odběr vzorku z nosohltanu než ze slin.

Také on-line prodejce Alza.cz sleduje tento týden v porovnání s předchozími rostoucí prodeje antigenních testů. Za první čtyři dny počet prodaných testů překonal týdenní prodeje ze začátku prosince, řekla mluvčí společnosti Daniela Chovancová. "Ceny začínají v závislosti na typu testu a velikosti zakoupeného balení na 60 korunách včetně DPH za jednu testovací sadu," doplnila.

Hypermarkety Globus podle své mluvčí Anety Turnovské evidují o testy na koronavirus stabilně vysoký zájem, v posledních dnech podle ní ale značně vzrostl. Obchod prodává samotest s odběrem vzorku z kraje nosu, jeden kus za 89,90 koruny nebo v balení po pěti kusech za 349 korun.

Stálou poptávku zaznamenávají u antigenních testů také prodejny Penny, skokový nárůst podle svého mluvčího Tomáše Kubíka zatím neevidují. "V nabídce máme dva druhy testů, takzvaný lízátkový antigenní test Saliva Assure Tech za cenu 149,90 koruny a antigenní test Novel ze slin za 99,90 koruny," řekl Kubík.

Zvýšený zájem o testy nehlásí ani velkoobchody Makro, kde si samotestovací sady podle vedoucí korporátní komunikace sítě Romany Nýdrle pořizují spíše menší provozy, dílny nebo gastronomické podniky. "Navíc restaurace v době, kdy se nabízela možnost se testovat na místě, nakupovaly testy i pro svoje zákazníky. Toto je nyní eliminováno," uvedla.

Rostoucí poptávku po antigenních testech zatím nesleduje on-line supermarket Košík.cz. Hlavní nápor podle svého mluvčího Františka Brože očekává až se zahájením nového režimu plošného testování.

Obchody Albert a Kaufland pouze doprodávají zbylé zásoby, ve standardní nabídce už testy nemají, řekli jejich zástupci. V prodeji je momentálně vůbec nemá síť Billa, uvažuje ale o jejich opětovném zařazení do nabídky, uvedla mluvčí společnosti Dana Bratánková.

Reklama

Právě zveřejněno

Všechny zprávy

Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2022 ČTK

Reklama

17°C

Dnes je neděle 29. května 2022

Očekáváme v 15:00 13°C

Celá předpověď