Ve zlínské společnosti jsou v plném chodu závěrečné přípravy pro zahájení sériové výroby a potřebné logistiky modernizovaného letounu ZLIN Z 242 L ZEUS. První nově vyrobené stroje poletí určitě k bulharskému zákazníkovi.
Vedení společnosti ZLIN AIRCRAFT, která vyrábí výcvikové, akrobatické a multifunkční letouny pro vojenské i civilní využití a letecké komponenty, pokračuje tímto podle vlastních slov v plnění vize svého zakladatele Jana Antonína Bati a dokazuje s umem a baťovským drivem, že modernímu letectví a akrobatickému létání oprávněně patří významné místo v České republice.
ZLIN AIRCRAFT patří k historicky k nejstarším leteckým značkám světa. Tradice výroby letadel ve Zlíně se začala psát v roce 1934, kdy Baťa založil společnost Zlínskou leteckou a.s. Vývoj a výroba spolehlivých a bezpečných bezkonkurenčních výcvikových letounů a komponentů dostaly podnik postupně do popředí světových výrobců letadel.
Jsou celokovové, certifikované pro maximální bezpečnost a zkonstruované a vyráběné pro provoz v nejtvrdších podmínkách.
Vlajkovými stroji firmy jsou ZLIN Z 242 L GURU a ZLIN Z 143 LSi GENIUS. Cvičný a plně akrobatický dvousedadlový letoun ZLIN Z 242 L GURU představuje rovnováhu mezi nízkými provozními náklady a dokonalými letovými vlastnostmi. Je výsledkem náročných představ i zkušeností pilotů a konstruktérů s cílem poznat jednoduchý, příjemný, účelný, a přitom bezpečný zážitek z létání. Pyšní se jedinečnou celokovovou konstrukcí, hlavní nosník centroplánu je vybavený kontrolou přetlakem dusíku. Podvozek je konstruovaný a dimenzovaný pro provoz na nezpevněných vzletových a přistávacích plochách.
Celokovový ZLIN Z 143 LSi GENIUS je víceúčelový cvičný a kurýrní letoun. Převyšuje svými schopnostmi všechny ostatní podobné stroje. Umožňuje plné i bezpečné využití svých mimořádných technických a letových vlastností. Zkonstruován pro pokračující letecký výcvik, noční a IFR výcvikové lety, vzdušné patrolování, záchranné lety a kurýrní činnosti. Jeho drak je celokovový nýtovaný drak, hlavní nosník centroplánu je rovněž vybavený kontrolou přetlakem dusíku. Podvozek je zkonstruovaný a dimenzovaný i pro provoz na nezpevněných vzletových a přistávacích plochách. Letoun je možné vybavit požadovaným digitálním pozorovacím systémem dle přání zákazníka.