ZLIN AIRCRAFT pustí do výroby ZLIN Z 242 L ZEUS

foto Letoun ZLIN Z 242 L ZEUS

Ve zlínské společnosti jsou v plném chodu závěrečné přípravy pro zahájení sériové výroby a potřebné logistiky modernizovaného letounu ZLIN Z 242 L ZEUS. První nově vyrobené stroje poletí určitě k bulharskému zákazníkovi.

Vedení společnosti ZLIN AIRCRAFT, která vyrábí výcvikové, akrobatické a multifunkční letouny pro vojenské i civilní využití a letecké komponenty, pokračuje tímto podle vlastních slov v plnění vize svého zakladatele Jana Antonína Bati a dokazuje s umem a baťovským drivem, že modernímu letectví a akrobatickému létání oprávněně patří významné místo v České republice.

ZLIN AIRCRAFT patří k historicky k nejstarším leteckým značkám světa. Tradice výroby letadel ve Zlíně se začala psát v roce 1934, kdy Baťa založil společnost Zlínskou leteckou a.s. Vývoj a výroba spolehlivých a bezpečných bezkonkurenčních výcvikových letounů a komponentů dostaly podnik postupně do popředí světových výrobců letadel.

Jsou celokovové, certifikované pro maximální bezpečnost a zkonstruované a vyráběné pro provoz v nejtvrdších podmínkách.

Vlajkovými stroji firmy jsou ZLIN Z 242 L GURU a ZLIN Z 143 LSi GENIUS. Cvičný a plně akrobatický dvousedadlový letoun ZLIN Z 242 L GURU představuje rovnováhu mezi nízkými provozními náklady a dokonalými letovými vlastnostmi. Je výsledkem náročných představ i zkušeností pilotů a konstruktérů s cílem poznat jednoduchý, příjemný, účelný, a přitom bezpečný zážitek z létání. Pyšní se jedinečnou celokovovou konstrukcí, hlavní nosník centroplánu je vybavený kontrolou přetlakem dusíku. Podvozek je konstruovaný a dimenzovaný pro provoz na nezpevněných vzletových a přistávacích plochách.

Celokovový ZLIN Z 143 LSi GENIUS je víceúčelový cvičný a kurýrní letoun. Převyšuje svými schopnostmi všechny ostatní podobné stroje. Umožňuje plné i bezpečné využití svých mimořádných technických a letových vlastností. Zkonstruován pro pokračující letecký výcvik, noční a IFR výcvikové lety, vzdušné patrolování, záchranné lety a kurýrní činnosti. Jeho drak je celokovový nýtovaný drak, hlavní nosník centroplánu je rovněž vybavený kontrolou přetlakem dusíku. Podvozek je zkonstruovaný a dimenzovaný i pro provoz na nezpevněných vzletových a přistávacích plochách. Letoun je možné vybavit požadovaným digitálním pozorovacím systémem dle přání zákazníka.

Reklama
Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2020 ČTK

Reklama

13°C

Dnes je čtvrtek 22. října 2020

Očekáváme v 23:00 12°C

Celá předpověď