Zásilkovna otevřela v Praze robotickou výdejnu

foto Zástupci společnosti Zásilkovna představili 15. května 2019 v Praze robotické zařízení pro výdej zásilky Z-BOT.

Praha - Česká logistická společnost Zásilkovna dnes otevřela své první robotické výdejní místo pro zásilky. Zákazníci si v něm budou moci vyzvedávat objednané a předem zaplacené balíky. První zařízení s kapacitou 315 zásilek denně je v obchodním centru na pražském Chodově, ještě letos chce firma otevřít automatické výdejny na dalších čtyřech místech. Zařízení dnes představili zástupci společnosti na tiskové konferenci. Robotické zařízení na vydávání zakoupeného zboží v Česku provozuje například internetový prodejce Alza, Zásilkovna je první mezi logistickými firmami.

"Z-BOT zavádíme jako jednu z dalších možností, kde si zákazník může svoji zásilku vyzvednout. Umístění takového zařízení je vhodné především ve velkých obchodních centrech, kde je vysoká koncentrace lidí," uvedla zakladatelka a spolumajitelka Zásilkovny Simona Kijonková.

Zástupci společnosti Zásilkovna představili 15. května 2019 v Praze robotické zařízení pro výdej zásilky Z-BOT. Během letošního roku chce podnik vybudovat další výdejny v Brně, Ostravě, Plzni a na dalším místě v Praze. V dalších letech chce po ověření zájmu zákazníků síť automatických výdejen rozšiřovat na další místa v Česku i v zahraničí. Náklady na jednu robotickou výdejnu firma vyčíslila v řádech jednotek milionů korun.

Zákazníci si v zařízení budou moci vyzvednou zásilky s maximálními rozměry 40x40x60 centimetrů s hmotností do deseti kilogramů. Samotný výdej podle společnosti zabere v průměru deset vteřin. Zatím je zařízení nastaveno pouze pro výdej balíků, podle firmy by však brzy měl být umožněn i příjem.

Kijonková dále uvedla, že společnost jedná o využití svých výdejních míst s dalšími dopravci.

Zásilkovna je první logistickou firmou v Česku, která podobné zařízení otevřela. Možnost vyzvednutí zboží v automatickém zařízení nabízí v tuzemsku i internetový obchod Alza, který provozuje přes 70 tzv. Alzaboxů.

Zástupci společnosti Zásilkovna představili 15. května 2019 v Praze robotické zařízení pro výdej zásilky Z-BOT. Počet výdejen zboží zakoupeného v českých e-shopech loni přesáhl 9600, což je meziroční nárůst o téměř sedm procent. Největší počet výdejen má právě Zásilkovna s 2447 místy, dále kurýrní služba PPL má 1350 výdejních a podacích míst PPL ParcelShop a Uloženka přes 500 míst. Česká pošta, která má 3200 poboček, zvýšila v minulém roce počet svých automatických výdejen Balíkovna zhruba o 100 na celkových 170.

Zásilkovna dosud poskytovala logistické služby pro internetové obchody. Na konci dubna začala nabízet doručování zásilek mezi fyzickými osobami. Největšími hráči na doručovatelském trhu jsou v současnosti v tuzemsku Česká pošta, PPL a dále DPD, GLS či Geis.

Zásilkovna je český franšízový logistický projekt Simony Kijonkové, vznikl v roce 2010. Poskytuje komplexní logistické služby pro internetové obchody. Podnik je součástí skupiny Packeta. V loňském roce se obrat skupiny zvýšil o 70 procent na 790 milionů korun. Počet přepravených zásilek byl 11 milionů. V letošním roce očekává Packeta obrat ve výši 1,3 miliardy korun a 18,5 milionu přepravených zásilek. Nyní skupina působí v 15 státech, do konce června chce být ve všech zemích Evropské unie.

Reklama
Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2019 ČTK

Reklama

24°C

Dnes je neděle 26. května 2019

Očekáváme v 23:00 16°C

Celá předpověď