Za vynikající kameramanské dílo byli oceněni Dvořák a Sysel

foto Předání cen Asociace českých kameramanů (AČK), 20. února 2019 v Praze. Zleva student FAMU Tomáš Šťastný oceněný za film Sen s názvem A Pale Blue Dot, Marek Dvořák s cenou za práci na televizním filmu Dukla 61, Miroslav Fojtík s cenou za celoživotní kameramanské dílo a Tomáš Sysel oceněný za práci na filmu Toman.

Praha - Ocenění Asociace českých kameramanů za vynikající kameramanské dílo dostali Marek Dvořák za televizní film Dukla 61 a Tomáš Sysel za snímek Toman. Ocenění dnes převzali na slavnostním večeru v pražském kině Lucerna. Asociace ocenila také studenta pražské FAMU Tomáše Šťastného za film Sen s názvem A Pale Blue Dot. Cenu za celoživotní dílo si odnesl Miroslav Fojtík. Na začátku slavnostního večera přítomní uctili minutou ticha památku kameramana Stanislava Miloty, který zemřel v pondělí.

Dvořák mluvil o náročnosti natáčení seriálu Dukla 61 v podmínkách dolu a důrazu režiséra Davida Ondříčka na autenticitu. "Bylo to nejnáročnější exteriérové natáčení, jaké jsem kdy zažil. V dolech jsme byli tři týdny," řekl Dvořák.

Kameraman Marek Dvořák dostal 20. února 2019 v Praze od Asociace českých kameramanů (AČK) cenu za vynikající kameramanské televizní dílo. Ocenění získal za televizní film Dukla 61.

Sysel byl oceněn za vynikající kameramanské filmové dílo ve snímku Toman. "Když jsme o tomhle filmu s (režisérem) Ivanem Trojanem přemýšleli, tak jedinečnost projektu byla v pravdě obsahu a přesahu do dnešní doby, což je děsivý. Ten přístup byl s velkou pokorou a adekvátní tomu, jak se to odehrávalo," uvedl Sysel.

Marek Dvořák vystudoval filmovou a televizní fakultu Akademie múzických umění (FAMU). Na festivalu Ostrava Kamera Oko v roce 2014 získal zvláštní uznání za kameru filmu Retriever režisérů Tomáše Kleina a Tomáše Merty. Jeho celovečerním debutem v oboru hlavní kamera byl snímek David o mentálně postiženém chlapci. Film byl mimo jiné uveden na festivalu Eurocine v Kolumbii. Za vynikající kameramanské filmové dílo byl Dvořák oceněn také v roce 2018, a to za celovečerní snímek Terezy Nvotové Špína.

Kameraman Tomáš Sysel dostal 20. února 2019 v Praze od Asociace českých kameramanů (AČK) cenu za vynikající kameramanské filmové dílo. Ocenění získal za film Toman.

Tomáš Sysel stojí jako kameraman za úspěšnými snímky Lichožrouti, Americké dopisy nebo Román pro muže. Za film Toman byl Sysel nominován za nejlepší kameru na Českého lva. V roce 2016 získal cenu za vynikající kameramanské televizní dílo za snímek Americké dopisy režiséra Jaroslava Brabce. Za kameru ve filmu Ani ve snu obdržel v roce 2017 nominaci na cenu Asociace českých kameramanů.

Do nominací se dostaly více než dvě desítky titulů. Na cenu za vynikající kameramanské televizní dílo byly mimo jiné nominovány snímky Metanol Terezy Kopáčové nebo Rédl Jana Hřebejka. V nominacích na cenu za vynikající kameramanské filmové dílo se umístily snímky Hastrman Ondřeje Havelky či Jan Palach Roberta Sedláčka. V porotě usedli režisér Mirek Janek, kameraman Mark Bliss, kameraman Jaromír Šofr, kameraman Pravoslav Flak, publicista Vojtěch Rynda a střihač Šimon Špidla.

Kameraman Miroslav Fojtík dostal 20. února 2019 v Praze od Asociace českých kameramanů (AČK) cenu za celoživotní dílo.

Cenu Asociace českých kameramanů za celoživotní dílo letos získal Miroslav Fojtík, který pro Československou televizi natočil stovky reportáží, dokumentárních filmů a přímých přenosů z kulturních i sportovních událostí.

Cenu obdržel také student FAMU Tomáš Šťastný, který za kameramanské cvičení s názvem Kittchen dostal ocenění na festivalu Famufest.

Reklama
Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2019 ČTK

Reklama

15°C

Dnes je středa 22. května 2019

Očekáváme v 17:00 15°C

Celá předpověď