Z Citroënu Oli sériové auto nebude. Nápady se ale uplatní

foto PR - Citroën Oli

Vzhled koncepčního vozu Oli, který představila značka Citroën, působí hodně netradičně. Například i lidi s velmi malým povědomím o aerodynamice napadne, že kolmé čelní sklo asi nebude mít příznivý vliv na snižování spotřeby.

Fotogalerie

Jenže, designéři si něco takového mohli dovolit, protože z tohoto produktu nevznikne sériově vyráběné auto.

Nejdůležitějším sdělením, které z projektu Oli vyplývá, je důraz na nízkou hmotnost. Přestože má v podlaze vysokonapěťovou baterii s kapacitou 40 kWh, hmotnost se podařilo udržet pod hranicí jedné tuny.

I díky tomu může vozítko na jedno nabití překonat vzdálenost 400 kilometrů, přičemž maximální rychlost je 110 kilometrů v hodině.

To, že je Oli na poměry elektromobilů, lehký, je dosaženo také použitými řešeními v interiéru. Například v něm nejsou žádné obrazovky, protože příslušné údaje si může uživatel zobrazovat na svém mobilním telefonu.

Ovladačů je také naprosté minimum a třeba opěradla sedaček jsou z jednoho kusu proděravělého plastu.

 Autonaelektřinu.cz

Reklama

Právě zveřejněno

Všechny zprávy

Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2022 ČTK

Reklama

4°C

Dnes je sobota 3. prosince 2022

Očekáváme v 21:00 3°C

Celá předpověď