Největší evropský výrobce automobilů, který je jedním z pilířů strategie EU pro dosažení bezemisní ekonomiky, neprodá v tomto roce tolik ID-elektromobilů, jak původně zamýšlel. Německý koncern to připustil s tím, že na vině je nedostatek čipů.
Německý autovýrobce Volkswagen nesplní v roce 2021 své záměry ohledně prodejů důležitých ID-elektromodelů na čínském trhu. Původně chtěla společnost prodat v lidové republice mezi 80 až 100 tisíci plně elektrických vozů, tato meta byla upravena směrem dolů na 70 až 80 tisíc kusů. Uvedl to jeden z mluvčích koncernu, čímž potvrdil řeč předsedy představenstva Herberta Diesse, jíž pronesl k zaměstnancům na konci listopadu. V příštím roce má nicméně odbyt stoupnout na dvojnásobek letošního stavu, konkrétně na 160 tisíc vozů.
Důvod, proč zaostane Volkswagen za očekáváním, spočívá podle mluvčího v nedostatku polovodičů, s nimiž se koncern (a nejen on) potýká už řadu měsíců. Až dosud patřily elektromobily, spolu s prémiovými modely, jako jsou Porsche či Audi, mezi produkty, které z pohledu osazování potřebnými čipy výrobce upřednostňoval. Investoři přesto sledují rychlý podíl ID-řady na výrobě společnosti s obavami, neboť se obávají silné konkurence mezi elektroauty právě v Číně. Nedostatek polovodičů, musel výrobce přiznat, i tak dopadl na preferovaný elektro-segment.
Propad v Číně zaznamenávají automobily celkově. Předběžná data profesního svazu výrobců China Association of Automobile Manufacturers (CAAM) za měsíc listopad ukazují, že si kupce našlo v asijské velmoci 2,47 milionu osobních a užitkových vozů. Meziročně jde o pokles o 10,8 procenta, připomíná agentura DPA.