Hned několik důležitých novinek oznámili nejvyšší představitelé automobilky Volvo. Zřejmě nejdůležitější z nich je oficiální výrok o definitivním ukončení výroby vozů využívajících spalovací motor do roku 2030.
Souběžně s tím zazněla informace, že prodej elektrických vozů této značky se už bude odehrávat výhradně online. Kromě modelu XC40 Recharge, který je v nabídce od loňska, se ještě letos začne nabízet vůz C40 Recharge. Jeho podoba a některé technické údaje jsou již také odtajněné.
Jedná se o crossover s karosérií se splývající zádí. V útrobách je zabudována vysokonapěťová baterie s kapacitou 78 kWh. Elektřinu dodá dvěma elektromotorům. Dojezd na jedno nabití by měl v cyklu WLTP činit zhruba 420 kilometrů.
Odklon od spalovacích motorů je podle nejvyšších představitelů značky logickou cestou: „Abychom i nadále slavili úspěchy, potřebujeme ziskový růst. Proto jsme si místo investic do scvrkávajícího se podnikání vybrali investování do budoucnosti, která bude elektrická a online,“ prohlásil generální ředitel automobilky Håkan Samuelsson. „Nyní se plně soustředíme na cíl stát se lídrem v rychle se rozrůstajícím segmentu prémiových elektrických vozů.“
„Z dlouhodobé perspektivy nemají auta se spalovacím motorem budoucnost,“ doplnil ho Henrik Green, technický ředitel společnosti. „Jsme pevně rozhodnuti začít vyrábět pouze elektrická vozidla, přičemž by k této změně mělo dojít v roce 2030. Díky tomu budeme schopní uspokojit očekávání našich zákazníků a s ohledem na klimatickou změnu se stát součástí řešení.“
Přestože se elektrické vozy s logem Volvo budou prodávat výhradně na internetu, podle mluvčí tuzemského zastoupení Petry Doležalové role dealerské sítě nekončí: „Automobily představují velmi fyzické produkty které je třeba zákazníkům předávat, opravovat a udržovat. V tomto směru sehrají naši partneři důležitou roli, protože zákazníkům nabízejí možnost zkušební jízdy, přímou osobní interakci pro případ nutnosti nebo na přání a další typy podpory,“ informovala Doležalová.