Akumulátorovou jednotku, která využívá použité baterie z modelů ID.3 a ID.4 zprovoznila automobilka Volkswagen ve svém výrobním závodě v Cvikově. V něm se nyní kromě zmíněných dvou typů produkují ještě další čtyři typy elektromobilů různých značek německého automobilového koncernu.
V jednotce, která je propojena se čtyřmi rychlodobíjecími stojany, je zabudováno celkem 96 bateriových modulů. Celkem tak lze do tohoto úložiště naakumulovat 570 kWh.
Elektřina pro toto úložiště pochází buď z připojené solární elektrárny nebo dalších zdrojů „zelené energie“. U stojanů lze naráz dobíjet čtyři elektromobily maximálním výkonem 150 kW nebo osm výkonem 75 kW.
Představitelé VW předpokládají, že zájem o takový typ úložiště bude například v hustě osídlených oblastech, kde nelze vinou nedostatku kapacity rychlonabíjecí stojan přímo připojit k rozvodné síti.
Navíc se tak prodlouží život bateriím, které mají jen mírně sníženou kapacitu (například na úroveň 60-70 procent té původní). Údajně by takovýmto způsobem mohly být využívány zhruba deset let a teprve poté podstoupit recyklační proces.
Podle Volkswagenu je navíc toto úložiště v porovnání s cestou budování trafostanic cenově výhodné. Lze z něj také čerpat naráz velké množství energie, aniž by došlo k přetížení elektrické sítě.