Divize R, která má v současnosti v automobilové značce Volkswagen na starost sportovní úpravy klasických modelů jako jsou Golf, Tiguan, T-Roc či Arteon, by se mohla v budoucnosti přeměnit na “čistě elektrickou”.
V průběhu mnichovského autosalonu o tom informoval šéf značky VW Ralf Brandstätter. V zásadě by se mohlo jednat o analogii s kroky španělského Seatu. Ten také oznámil, že jeho podznačka Cupra se nejpozději v roce 2030 stane výhradně elektrickou.
První elektromobil “ozdobený” písmenem R na karosérii, by se měl na trh dostat v roce 2024. Má se jednat o hatchback odvozený z prvního elektromobilu Volkswagenu zkonstruovaného na základě speciální platformy MEB. Tím je ID.3, Pravděpodobně by mělo jít o “nejostřejší” verzi tohoto vozu.
Ještě před ním ale zákazníci získají možnost koupě vozu ID.3 GTX.
Ten se ve formě konceptu ukázal také v Mnichově a Brandstätter potvrdil, že vznikne produkční verze a dostane se do prodeje po skončení letošního roku.
ID.3 GTX využije techniku z modelu ID.4 GTX. Menší vůz bude disponovat výkonem 329 koňských sil. Dostane dva elektromotory, které pohánějí kola obou náprav a baterie z klasického ID.3 a ID.4. Zrychlovat z nuly na stovku bude možné za přibližně 5,5 sekundy a k dispozici bude rovněž speciální mód pro driftování. Výkonnější motory ale samozřejmě o něco zmenší dojezd.