Již na konci letošního roku bude maximální možná roční kapacita výrobních závodů koncernu Volkswagen zhruba 1,2 milionu kusů elektromobilů využívajících platformu MEB.
Vyplývá to z informací o postupném zprovoznění výrobních linek na elektromobily v továrnách VW, které až dosud produkovaly vozy se spalovacími motory.
Zatím poslední továrnou, z níž již začaly vyjíždět auta jezdící výhradně na elektřinu, je německý Emden. Typem, který se zde montuje, je Volkswagen ID.4. Ten se již dříve vyráběl ve Cvikově a ve dvou čínských výrobních závodech. Pátým místem, kde tento vůz bude vznikat, je Chattanooga v americkém státě Tennessee. Start produkce je tam naplánován již letos na podzim.
Tento model je již dnes nejžádanějším elektrickým vozem koncernu VW. Od zahájení jeho prodejů si jich zákazníci převzali 163 000 kusů a na dalších 63 000 mají dealeři značky objednávky.
Na zmíněných 1,2 milionu kusů elektromobilů s platformou MEB se roční produkce koncernu dostane také díky připravované výrobě vozu ID.3 v samém srdci Volkswagenu – ve Wolfsburgu a zahájení montáže vozů ID.Buzz v závodě divize Užitkové vozy v Hannoveru.
Podle našich informací se vozy s platformou MEB budou v dohledné době produkovat také ve druhé tuzemské továrně značky Škoda. Po Mladé Boleslavi, kde vznikají dvě verze modelu Enyaq iV přijde na řadu také automobilka v Kvasinách. Tam se pro produkci elektromobilů uvolní prostor po přemístění produkce Superbu do slovenské Bratislavy.
Navíc Volkswagen postupně přeměňuje i další tradiční závody na výrobu důležitých komponentů pro vozy s čistě elektrickým pohonem. Momentálně se to týká závodů v Braunschweigu, Salzgitteru a Kasselu.