Uhlazený boční profil, minimální převisy karosérie před předními a zadními koly, praktický velký interiér i dobře přístupný zavazadlový prostor. Tak na berlínské premiéře zapůsobil na redaktora portálu Autonaelektřinu.cz zbrusu nový elektrický model největší evropské automobilky Volkswagen ID.7.
Jedná se o první elektrický model značkyVW, jehož dojezd na jedno nabití by měl podle oficiálního měření dosáhnout hranice sedmi set kilometrů. Konstruktéři toho dosáhli zásluhou propracované aerodynamiky a také možnosti nasazení větší baterie, než jaká se montuje do dosavadních modelů řady ID. Její využitelná kapacita činí 86 kWh. Baterie dodává energii novému typu elektromotoru, jehož výkon dosahuje až 286 koňských sil. Maximální rychlost však je omezena na160 kilometrů v hodině. Dobíjecí výkon u stojanu se stejnosměrným proudem činí 200 kW. To je v případě elektrických Volkswagenů zatím nejvyšší hodnota.
ID.7 je určen pro zákazníky, kteří podnikají často dlouhé cesty. V kabině je proto velkorysý prostor a komfortní výbava. Třeba sedačky mají kromě vyhřívání také možnost klimatizování a masáže. Orientaci na cestách usnadní sériově dodávaný head-up displej s rozšířenou realitou. Ten jednak řidiče informuje o aktuální rychlosti, ale postupně měnícími se symboly ukazuje třeba i správný jízdní pruh a okamžik pro odbočení.
ID.7 působí při pohledu zblízka jako velké auto a technické údaje to potvrzují. Na délku totiž měří 4961 milimetrů. Přitom je nižší než drtivá většina elektromobilů. Střecha je výšce pouze 1538 milimetrů.
Interiér je v duchu současné digitální doby. Proto se uprostřed palubní desky nachází velký patnáctipalcový displej. Jsou na něm i tlačítka pro přímý vstup do jednotlivých důležitých menu. Pod displejem jsou dotykové lišty (na rozdíl od minulých ID vozů) s podsvícením. Posunem prstu lze pak navolit žádoucí teplotu klimatizační soustavy. Volkswagen se chlubí, že také podstatně vylepšil hlasové ovládání. Jako příklad uvádí pokyn: „Ukaž mi hvězdy“. Po jeho vyřčení by se mělo původně neprůhledné sklo střešního okna změnit v průhledné.
Auto se bude vyrábět v německé továrně ve městě Emden. Na trh se dostane v průběhu letošního podzimu. Ceny ale odtajní tuzemské zastoupení značky již během května. Neměly by se ale moc lišit od přepočtu německé částky, která je 55 000 eur.
Kombi odvozené od tohoto vozu se představí zhruba za rok.