Volkswagen chce příští rok prodat 150.000 elektromobilů

foto Elektromobil Volkswagen ID.3 na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem.

Frankfurt nad Mohanem - Německá automobilka Volkswagen plánuje v příštím roce celosvětově prodat 150.000 elektrických vozidel a od roku 2025 tento počet zvýšit na více než jeden milion ročně. Firma to oznámila na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Japonská Toyota prodala v Česku v červenci a srpnu 2508 osobních a lehkých užitkových vozů, což je pro společnost dosavadní prodejní rekord.

Na prodejích se mají výrazně podílet elektromobily nové řady ID vyvinuté na speciální koncernové platformě pro elektromobily. Ve Frankfurtu má světovou premiéru sériový model ID.3. Na trh by se měl dostat v polovině příštího roku s cenou nepřevyšující 30.000 eur, tedy asi 770.000 Kč. Dojezd vozu je, v závislosti na použité baterii, až 550 km.

Vedle toho Volkswagen představil poslední verzi elektrického Golfu a také nový malý elektrický e-up!, který je sesterskou verzí elektrické Škody Citigo. Ta má rovněž ve Frankfurtu premiéru. Cena e-up! v Německu je necelých 22.000 eur.

Volkswagen oznámil také změnu svého loga. Nové kruhové logo obsahující písmena VW má plochý dvourozměrný design, je jasnější a má symbolizovat přechod značky k elektromobilitě. Jedna z největších rebrandingových kampaní na světě má být dokončená do poloviny roku 2020.

Toyota v létě prodala v Česku rekordních 2500 aut

Japonská Toyota prodala v Česku v červenci a srpnu 2508 osobních a lehkých užitkových vozů, což je pro společnost dosavadní prodejní rekord. Meziročně Toyota v červenci rostla o 12,5 procenta, v osmém měsíci pak o 56 procent. Uvedli to zástupci českého dovozce během autosalonu ve Frankfurtu.

Podíl značky na trhu se proti loňskému srpnu zvýšil ze 3,2 na 5,5 procenta, což znamená pátou příčku. Meziročně si Toyota polepšila o sedm míst a posunula se do české první pětky. Během srpna dokonce v prodejích útočila na čtvrtou příčku.

Celý trh přitom v létě poklesl o čtyři procenta. Důvodem je částečně i skutečnost, že loni touto dobou vrcholila vlna registrací před příchodem nového homologačního měření WLTP.

"Čeští zákazníci jsou čím dál náročnější a jsme rádi, že jim jsme schopni naší aktuální nabídkou v jejich nárocích vyhovět. Roste rovněž zájem o hybridní pohon, ve kterém Toyota dominuje. Základem dobrých výsledků jsou pro nás také prodeje firemním zákazníkům," uvedl ředitel českého zastoupení Martin Peleška.

Nejprodávanějším modelem byla v létě Toyota Yaris s 399 uzavřenými smlouvami, následovaná doprodejem modelu Auris (343 nových smluv) a nová generace modelu Corolla s 308 smlouvami. Dobře si vedla i nová generace SUV RAV4. Tu si pořídilo 164 zákazníků a hybridní crossover C-HR zaznamenal 168 prodaných vozů. V segmentu užitkových aut se nejvíce dařilo modelu Proace, pro který se rozhodlo 197 nových zákazníků.

Reklama
Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2019 ČTK

Reklama

18°C

Dnes je pátek 20. září 2019

Očekáváme v 1:00 8°C

Celá předpověď