Už za dva roky představí korejská automobilka Hyundai novou generaci vozu Nexo, který bude poháněn novou generací vodíkových palivových článků. Následovat pak má v roce 2025 velké SUV se stejným pohonem. Již do roku 2030 se podle představitelů značky ceny vozů s tímto typem pohonů srovnají se srovnatelně velkými a výkonnými bateriovými elektromobily. Tyto plány byly zveřejněny na speciálních akcích této značky během probíhající přehlídky mobility v Mnichově.
Současně představitelé značky uvedli, že vodíkové technologie se zdaleka nebudou omezovat jen na oblast osobních automobilů.
Jednou z hlavních předností, pro kterou by si je mohly oblíbit přepravní firmy, je schopnost vozidla s vodíkovými palivovými články přepravit o 40 procent těžší náklad než obdobně velký bateriový náklaďák.
Rovněž chce Hyundai nabízet “vodíkové” zemědělské nebo stavební stroje a autobusy. Hyundai nedávno v Mnichově prezentoval svůj autobus Elec City Fuel Cell a nyní toto vozidlo podstupuje v Evropě náročné testy.
Výkladní skříní této technologie se má stát sportovní model vzniklý na základě konceptu Vision FK. Je to plug-in hybrid, který při běžné jízdě využívá energii vyrobenou z vodíku přímo na palubě, ale dodatečný výkon mu může dodat akumulátor dobíjitelný z externích zdrojů. Výkon automobilu by pak mohl dosahovat až 880 koňských sil. Na vývoji značka spolupracuje s chorvatskou automobilkou Rimac.
Hyundai Motor investuje do technologie palivových článků na vodík již více než 20 let. Hyundai představil v roce 2013 první velkosériově vyráběný elektromobil s palivovými články na světě, vytvořený na základě modelu ix35. V roce 2018 následoval model NEXO, první SUV zkonstruované výhradně s vodíkovým pohonem. Loni společnost dodala zákazníkům ve Švýcarsku XCIENT Fuel Cell, první velkosériově vyráběné těžké nákladní vozidlo na světě s elektrickým pohonem napájeným palivovými články.