Vítězem soutěže ShopRoku se stal e-shop s parfémy Notino.cz

foto Nákup na internetu, internetový prodej on-line shoping, eshop - ilustrační foto.

Praha - Absolutním vítězem soutěže ShopRoku se v uplynulém roce stal e-shop s parfémy Notino.cz, obchod vyhrál ocenění již loni. Ocenění vychází z 4,5 milionu hodnocení zákazníků. Nejvíce hlasů od internetových uživatelů dostal Onlineshop.cz, který zvítězil v ceně popularity. ČTK o tom informoval srovnávač cen Heureka.cz, který soutěž pořádá.

V ceně popularity letos hlasovalo dosud nejvíce lidí, zveřejněny byly i obchody v jednotlivých kategoriích. Mezi dalšími oceněnými se tak objevil například e-shop Růžový slon.cz, F-sport.cz, ProdejParfemu.cz nebo Kytary.cz. "Zákazníci letos udělili svým oblíbeným e-shopům rekordní počet hlasů, celkem 138.000. Další důkaz toho, že on-line nakupování v Česku roste a je o něj zájem," uvedl ředitel Heureky Tomáš Braverman.

Absolutní vítěz vychází z celkového hodnocení zákazníků, kteří po nákupu v daném e-shopu vyplní dotazník spokojenosti. Těch bylo loni zhruba 4,5 miliónu. "Cílem soutěže je zákazníkům pomoci s výběrem - ukázat na e-shopy, které patří k absolutní špičce české e-commerce, především co se služeb a servisu týče. České e-shopy dlouhodobě patří k vrcholu e-commerce, nabízí zákazníkům prvotřídní servis, a tak rozhodně zaslouží být oceněni," dodal Braverman.

Cenu Heureky obdržel e-shop Mixit.cz a to především díky originalitě nápadu a také vstřícnosti ke svým zákazníkům. Dalším finalistou se stal e-shop Countrylife.cz, zabývající se zdravou výživou. Posledním finalistou je hračkářství Tyniko.cz, které si zakládá na výrobě a prodeji tradičních dřevěných hraček a didaktických her s ohledem na ekologii.

V Česku je v přepočtu na obyvatele nejvíce e-shopů v Evropě, loni jich fungovalo 40.100. Podíl internetových obchodů na maloobchodních tržbách loni poprvé překročil deset procent. V roce 2017 stouply tržby e-shopů o 18 procent na 115 miliard Kč. Podle údajů E-commerce Europe za rok 2016 patří ČR mezi země s největším podílem on-line nákupů v Evropě. Žebříček vede Dánsko s podílem 24 procent, na druhém místě je Británie s 20,9 procenta. Následují Německo s 11,2 procenta, Irsko s 10,2 procenta a Česko. Nejmenší podíl v maloobchodu mají e-shopy v Bulharsku, kde to je 1,3 procenta.

Reklama
Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2018 ČTK

Reklama

19°C

Dnes je sobota 22. září 2018

Očekáváme v 5:00 14°C

Celá předpověď