Velké obchody se po Vánocích otevřely, začaly výprodeje

foto V kamenných prodejnách, které musely být ze zákona od poledne Štědrého dne zavřené, začala 27. prosince 2018 hlavní vlna povánočních výprodejů. Slevové akce, pomocí kterých se obchodníci snaží opět přilákat zákazníky do prodejen a zbavit se zbývajících zásob sezonního zboží, budou pokračovat i v následujících dnech. Snímek je z centra Prahy.

Praha - V obchodech začala po Vánocích hlavní vlna výprodejů. Dnes se otevřely i velké kamenné prodejny, které musely být ze zákona od poledne Štědrého dne zavřené. Slevové akce, pomocí kterých se obchodníci snaží opět přilákat zákazníky do prodejen a zbavit se zbývajících zásob sezonního zboží, budou pokračovat i v lednu.

"Dnes jsme otevřeli všech 94 prodejen. Zájem zákazníků o výprodeje se projevil okamžitě. Hned v prvních dnech se návštěvnost meziročně zvýšila o více než 40 procent a objednávky v e-shopech se navýšily o 34 procent," řekla dnes ČTK mluvčí Datartu Iva Pavlousková. Největší zájem je podle ní o mobilní telefony, televize a velké domácí spotřebiče, z těch pak hlavně o sušičky prádla.

Hračkářství Bambule a Sparkys nabídlo v povánočních výprodejích slevy až 60 procent. Prodejny s elektrem Electro World zlevnily tisíce produktů ze všech kategorií. "Tedy telefony, televizory, velká a malá bílá technika, počítače, nebo herní konzole a mnoho dalších kategorií zboží," uvedl mluvčí firmy Petr Jiras.

Obchody Albert zahrnuly do výprodejů několik tisíc položek nepotravinového zboží, kosmetických balíčků i cukrovinek. "Přichystali jsme výprodeje kosmetiky, hraček či drobné elektroniky a dalšího spotřebního zboží," uvedla mluvčí řetězce Barbora Vanko.

Řetězce Tesco do slev zařadily domácí potřeby, elektroniku, oblečení nebo kosmetiku. "Povánoční slevy jsou u našich zákazníků velmi oblíbené. Důvody jsou výhodnější ceny a větší klid při nakupování," uvedl manažer spotřebního zboží Teska Aleš Pavlík.

Až na poloviční slevy lákal plakát ve výloze obchodu v centru Prahy 27. prosince 2018, kdy začala hlavní vlna povánočních výprodejů. Slevové akce, pomocí kterých se obchodníci snaží opět přilákat zákazníky do prodejen a zbavit se zbývajících zásob sezonního zboží, budou pokračovat i v následujících dnech. Akční ceny na vybrané zboží ze zimní kolekce nabídly prodejny C&A Moda. Slevy mají dosahovat až 50 procent. "Ode dneška do konce prosince nabídneme povánoční slevu 30 procent na všechny bundy a kabáty, včetně již zlevněných," uvedla mluvčí Veronika Kovaříková.

Pro obchodní centra představuje období kolem Vánoc nejvyšší návštěvnost. Například brněnská Galerie Vaňkovka letos očekává překročení hranice 14 milionů nakupujících. Zatímco průměrný denní počet návštěvníků se v celoročním úhrnu pohybuje okolo 40.000, kolem Vánoc je toto číslo i dvojnásobné.

"Ve dnech od 27. prosince až do konce roku očekáváme až pětinásobný nárůst návštěvnosti i tržeb oproti běžnému dni," dodal ředitel nákupního centra Freeport Fashion Outlet u Znojma Jan Procházka.

Řada obchodníků nečekala na povánoční období a slevové akce spustila již dříve. Například diskonty Lidl zahájily výprodeje spotřebního zboží již před Vánoci. Také obchody Deichmann spustily slevové akce v polovině prosince.

Srovnávač cen Heureka.cz během listopadových slev na tzv. černý pátek ale upozornil, že některé slevy, které se zdají vysoké, nemají nic společného s výhodnými nabídkami. Cena po "slevě" je totiž často stejná jako průměrná cena daného výrobku na trhu. Ze statistik společnosti Shoptet vyplynulo, že velké e-shopy reálně zlevnily v průměru o 34 procent, ale jde o staré modely zboží, jejichž cena přirozeně klesá.

Reklama
Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2019 ČTK

Reklama

15°C

Dnes je čtvrtek 23. května 2019

Očekáváme v 11:00 12°C

Celá předpověď