Odborníci soudí, že cena vozů s elektrickým pohonem se na úroveň stejně velkých a výkonných modelů s klasickým spalovacím motorem dostane již za zhruba tři až čtyři roky. V případě velkých a velkých nákladních vozů však k témuž dojde až v polovině příštího desetiletí.
Vyplývá to z výsledků stuide, kterou zveřejnilo Ministetstvo energetiky ve Spojených státech. Do té doby budou náklady na nákup, provoz a údržbu levnější v případě klasických dieselových vozů.
Menší kategorie vozů, které slouží například ve městech k zásobování obchodů, by se mohla stát cenově konkurenceschopnou s diesely již zhruba v roce 2030.
Studie se zabývá také ekonomickým porovnáním výhodnosti nákladních vozů s vodíkovými palivovými články. Tedy těmi, které také ke svému pohonu využívají elektrickou energii. Ta se ovšem vyrábí přímo v útrobách vozidla v palivovém článku, kdy se využívá reakce vodíku vezeného v nádržích a vzdušného kyslíku. Odpadním produktem je pak pouze čistá voda.
Tyto vozy by se v kategorii vozidel s dojezdem nad pět set kilometrů měly stát konkurenceschopnými také v roce 2035.
Současná americká administrativa by ráda, aby se celý proces urychlila. V současnosti totiž velké nákladní vozy mají na celkovém silničním provozu podíl jen 5 procent, avšak vytvářejí více než dvacet procent emisí z celkového dopravního sektoru. Proto chce již nyní vytvářet potřebnou infrastrukturu. Například vytvořením národní dobíjecí sítě.