Také dětský elektromobil se zvláštním jménem Puck, který vznikl v několika exemplářích v roce 1941, je v současnosti vystaven v muzeu Škody Auto v rámci speciální výstavy k “elektromobilní” historii mladoboleslavské automobilky.
Vozítko ve tvaru kabrioletu poháněl elektromotor s výkonem 0,4 kW a díky sadě dvanáctivoltových olověných baterií byl schopen ujet až deset kilometrů maximální rychlostí 12 kilometrů v hodině.
Škoda připomíná ještě starší historii svých elektrických vozů. Tím vůbec prvním byl Laurin&Klement typ E, který vynálezce František Křižík v roce 1908 předělal na hybridní pohon. Vůz sice jezdil na elektřinu, ale elektřinu pro něj vyráběl klasický spalovací motor.
Ve třicátých letech minulého století pak následovaly elekrické nákladní automobily vyráběné v plzeňské Škodovce. Existovaly ve dvou verzích – s nosností 3 a 1,5 tuny. Větší vůz byl schopen vyvinout rychlost 20 kilometrů v hodině a na jedno nabití ujel padesát kilometrů.
Návštěvníci si můžou prohlédnout rovněž na elektrický pohon přetvořenou Škodu Favorit. Za jejím vznikem na počátku 90. let opět stála plzeňská Škoda – konkrétně její pobočný závod v Ejpovicích.
Škoda Eltra měla v motorovém i zavazadlovém prostoru umísněno celkem 14 akumulátorů. Ty měly teoreticky zajistit dojezd 80 kilometrů. Stejnosměrný elektromotor měl výkon 21 koňských sil a dovoloval dosažení nejvyšší rychlosti 80 kilometrů v hodině.
Dalšími exponáty jsou například také Škoda Citigo e iV nebo prototyp vozu Škoda Green e-Line, což byla Octavia II Combi s elektrickým pohonem. A jedním z hlavních lákadel, který ovšem z muzea brzy zamíří zpět na závod Tour de France, je “Enyaq iV” upravený pro potřeby ředitele slavného cyklistického podniku. Výstava bude přístupná až do konce léta.