Tuzemští uživatelé elektromobilů využívají rychlé dobíjecí stanice správným způsobem. To znamená, že k nim připojí svůj vůz jen na poměrně krátkou dobu a dobijí jen tolik elektřiny, kolik potřebují na dojetí k nabíječce doma či v práci. Zároveň se tak zdrží ve většině případů nejvýše několik desítek minut.
Vyplývá to z nejnovější statistiky společnosti ČEZ, která v České republice provozuje zhruba čtyřicet procent dobíjecích stojanů.
Průměrně se do baterií elektromobilů při jednom dobíjení čerpá 19 kWh elektřiny. To u většiny v současnosti prodávaných modelů nestačí na dobití ani poloviny kapacity jejich baterií. Přitom letos se tento průměrný odběr navýšil o 14 procent oproti hodnotě z loňského roku.
ČEZ se letos podle mluvčího Martina Schreiera snaží hlavně zahustit síť ultrarychlých dobíjecích stanic na našem území. Do konce prosince jich hodlá zprovoznit zhruba čtyřicet.
V současnosti má již hlavně u dálnic ČEZ v provozu sedm ultrarychlých dobíjecích stojanů. Ty úplně nejrychlejší, které umožňují nabíjet baterie výkonem až 360 kW jsou nyní v Mikulově v Mladé Boleslavi
Výkonem alespoň 300 kW lze doplňovat energii na D1 u Lokte a na D5 u Plzně.
„Rozšiřování elektromobility věnujeme v ČEZ velkou pozornost. Rychle stavíme nové stanice a také navyšujeme jejich výkon. V podstatě do každého nově spouštěného dobíjecího hubu se snažíme začlenit minimálně jeden ultrarychlý stojan, u kterého se řidič zdrží jen několik minut. Zvyšování kvality služeb pro zákazníky se týká i dalších možností v čele s roamingem. Díky tomu mohou dnes lidé s naší dobíjecí kartou nebo staženou aplikací doplňovat energii celkově u tří tisíc dobíjecích bodů. Další tisíce konektorů chceme našim zákazníkům takto zpřístupnit v následujících měsících v okolních zemích,“ říká místopředseda představenstva ČEZ Pavel Cyrani.