Každé třetí auto, které se v únoru zaregistrovalo do provozu v Číně, bylo schopné ujet jen na elektrický pohon minimálně několik desítek kilometrů. Více než pětina pak už ve svých útrobách neměla zabudované jiné pohonné ústrojí než elektromotor.
Vyplývá to z čerstvých údajů portálu EV Volumes, podle něhož si zákazníci převzali od dealerů různých automobilových značek do užívání 455 000 elektromobilů.
Podíl mezi „čistými“ elektromobily a vozidly s pohonem plug-in hybrid byl přesně 2:1 ve prospěch elektromobilů.
Zmíněných 455 000 kusů elektrických vozidel je v porovnání s druhým měsícem loňského roku vyšším číslem o 56 procent.
Číslem jedna v žebříčku nejžádanějších elektromobilů v Číně zůstává BYD Song Plus (nabízí se jak ve verzi plug-in hybrid tak rovněž jako bateriový elektromobil). V únoru bylo registrováno více než 51 000 kusů tohoto modelu.
Za ním následují mikroauto Wuling Hong Guang MINI EV a BYD Qin Plus (opět jde jak o BEV tak PHEV).
Na čtvrtou pozici se sice vklínil jediný „nečínský“ model – Tesla Model Y, ale za ním všechny další příčky v první desítce patří opět domácím produktům. Plných šest z nich vozí na svých karosériích loga vlastněná koncernem BYD.