Tržní podíl elektromobilů v Číně dosáhl třetiny

foto Elektromobil Geely Galaxy L7.

Každé třetí auto, které se v únoru zaregistrovalo do provozu v Číně, bylo schopné ujet jen na elektrický pohon minimálně několik desítek kilometrů. Více než pětina pak už ve svých útrobách neměla zabudované jiné pohonné ústrojí než elektromotor.

Vyplývá to z čerstvých údajů portálu EV Volumes, podle něhož si zákazníci převzali od dealerů různých automobilových značek do užívání 455 000 elektromobilů.

Podíl mezi „čistými“ elektromobily a vozidly s pohonem plug-in hybrid byl přesně 2:1 ve prospěch elektromobilů.

Zmíněných 455 000 kusů elektrických vozidel je v porovnání s druhým měsícem loňského roku vyšším číslem o 56 procent.

Číslem jedna v žebříčku nejžádanějších elektromobilů v Číně zůstává BYD Song Plus (nabízí se jak ve verzi plug-in hybrid tak rovněž jako bateriový elektromobil). V únoru bylo registrováno více než 51 000 kusů tohoto modelu.

Za ním následují mikroauto Wuling Hong Guang MINI EV a BYD Qin Plus (opět jde jak o BEV tak PHEV).

Na čtvrtou pozici se sice vklínil jediný „nečínský“ model – Tesla Model Y, ale za ním všechny další příčky v první desítce patří opět domácím produktům. Plných šest z nich vozí na svých karosériích loga vlastněná koncernem BYD.

Autonaelektřinu.cz 

Reklama

Právě zveřejněno

Všechny zprávy

Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2023 ČTK

Reklama

24°C

Dnes je čtvrtek 8. června 2023

Očekáváme v 21:00 19°C

Celá předpověď