Tržby za prodej hudby loni opět rostly, hlavně díky streamování

foto Kytara, hudba - ilustrační foto

Londýn - Tržby za prodej hudebních nahrávek loni už čtvrtým rokem za sebou rostly a dosáhly celosvětově 19,1 miliardy dolarů (téměř 440 miliard korun), čímž překonaly dosavadní rekordní prodeje z roku 2007. Lví podíl mělo na stoupajících příjmech hudebního průmyslu opět využívání streamovacích služeb jako jsou Spotify, Apple Music nebo Deezer. Příjmy z těchto služeb byly loni 8,9 miliardy dolarů, a tvořily tak 37 procent celkových tržeb. Vyplývá to z dnes zveřejněné výroční zprávy Mezinárodní federace hudebního průmyslu (IFPI).

Placené hudební streamovací služby využívalo loni 255 milionů lidí, což je oproti roku 2017 růst o 33 procent. Právě stoupající obliba těchto platforem dokázala nahradit výpadek v prodeji fyzických nosičů, za něž lidé loni utratili o deset procent méně než o rok předtím. Celkem tržby za prodej CD, LP a dalších nosičů dosáhly 4,7 miliardy dolarů, což je asi čtvrtina všech prodejů hudebních nahrávek.

Trend zvyšujících se digitálních prodejů kopíruje zejména americký trh, kde příjmy ze streamovacích služeb loni stouply o 33 procent, zatímco prodeje fyzických nosičů o 22 procent klesly. K trhům, kde rostly i prodeje CD a LP, loni patřily například Indie, Japonsko či Jižní Korea.

Žebříčku nejprodávanějších hudebníků loni kraloval raper Drake, který sklidil celosvětový úspěch se svým pátým albem Scorpion. Na druhém místě nejprodávanějších interpretů byla v roce 2018 jihokorejská chlapecká skupina BTS a třetí byl předloňský vítěz Ed Sheeran. Nejúspěšnějším albem byl soundtrack k americkému filmu Největší showman, kterého se prodalo přes 3,5 milionu kopií.

Reklama
Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2019 ČTK

Reklama

20°C

Dnes je pátek 24. května 2019

Očekáváme v 3:00 8°C

Celá předpověď