Toyota už zahájila prodej “vodíkové” Mirai, Hyundai vyčkává

foto Toyota - druhá generace vozu Mirai

Zatímco automobil Toyota Mirai, což je elektromobil vyrábějící si elektřinu přímo na palubě v palivových článcích díky reakci vodíku a vzdušného kyslíku, se již začal v České republice prodávat, Hyundai zatím ceny modelu Nexo se stejným pohonem zatím nezveřejnilo.

Fotogalerie

“Počítáme s tím, že oficiální prodej zahájíme v okamžiku, kdy bude v České republice k dispozici aspoň jedna veřejná vodíková čerpací stanice,” informoval mluvčí českého zastoupení David Pavlíček. Ta by měla být na pražském Barrandově zprovozněna někdy na přelomu září a října.

Krok Toyoty ale není také tak nesmyslný, jak to na první pohled vypadá. “Auta, které si teď zákazníci objednají, dorazí po vyrobení v Japonsku také právě na začátku podzimu,” informovala mluvčí Toyoty Jitka Jechová.

Toyota Mirai je v současnosti vlajkovou lodí této největší japonské automobilky. Cena pětimístné limuzíny, která na délku měří bez dvou a půl centimetru pět metrů, startuje v Česku na úrovni 1 700 000 Kč. V základní výbavě je obsažena například dvouzónová klimatice, parkovací kamera či devatenáctipalcová kola z lehké slitiny. O sto tisíc korun dražší je vůz ve druhé výbavě Executive. V takovém případě je pak ve voze již také například elektricky nastavitelný volant, systém pro aktivní potlačování hluku, adaptivní světlomety nebo ambientní osvětlení s výběrem z osmi barev.

Kdo chce plně vybavený vůz, ten bude muset připlatit dalších dvě stě tisíc a dostane se tedy na cenu rovné dva miliony korun.

Paket VIP obsahuje kromě dalších prvků také třízónovou klimatizaci, head-up displej, systém pro plně automatické parkování, panoramatickou střechu či kožené sedačky.

V útrobách vozu Mirai se skrývají tři vodíkové nádrže, které dohromady pojmou 5,6 kilogramu tohoto stlačeného plynu. Dojezd podle normy WLTP činí 650 kilometrů. Vůz dosáhne maximální rychlosti 180 kilometrů.

Při jízdě je jedinou emisní látkou čistá voda. Navíc ve svém okolí kvůli potřebě přivádět k palivovým článkům co nejkvalitnější plyny, zbavuje vzduch ve speciálním filtru nejen prachu, ale také oxidů dusíku či síry. Během ujetí 10 000 kilometrů prý vyčistí tolik vzduchu, kolik potřebuje člověk ke svému životu na jeden rok.

Autonaelektřinu.cz

Reklama

Právě zveřejněno

Všechny zprávy

Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2021 ČTK

Reklama

21°C

Dnes je úterý 22. června 2021

Očekáváme v 13:00 21°C

Celá předpověď