Ani po více než měsíci od oznámení problémů nedokázali technici největší světové automobilky Toyota vyřešit technický problém, kvůli němuž zákazníci nemůžou jezdit se svými vozy bZ4X.
Automobilka v červnu vyhlásila svolávací akci kvůli hrozbě upadnutí kol z jedoucího vozu. Majitelé dokonce ani nemají odvézt svůj elektromobil do servisu, je třeba využít odtahovou službu. To, že stále nemají usedat za volant tohoto modelu, nyní automobilka majitelům připomněla v dalším dopise.
Šrouby, které spojují disky kol s nábojem kola, se podle sdělení Toyoty můžou uvolnit v důsledku prudkých změn směru a intenzivního brzdění. Nejde tedy o žádné mimořádné situace, kterých by se řidič v provozu mohl beze zbytku vyvarovat.
Uvolňující se šrouby se nejprve začnou projevovat zvýšeným hlukem přicházejícím z oblasti kol. Brzy poté se již kolo může zcela uvolnit. To samozřejmě může znamenat velmi krizovou situaci a havárii.
Problém poškozuje pověst značky, která je známa jako producent spolehlivých rodinných vozů.
Toyota bZ4X je přitom historicky prvním bateriovým elektromobilem této automobilky. Tomuto typu pohonu se značka poměrně dlouho vyhýbala. Její představitelé byli totiž přesvědčeni, že požadovaných cílů snižování emisí dosáhne díky svým hybridním vozům. Následně se mělo přejít na elektromobily s vodíkovými palivovými články.
Na problém Toyoty doplácí také značka Subaru. Její Solterra je totiž fakticky technickým dvojčetem vozu bZ4X. Kvůli zmíněné svolávací akci se logicky nemůže jezdit ani s tímto vozem. V Česku se pak podle sdělení tuzemského zastoupení Subaru právě kvůli tomu odkládá uvedení modelu na náš trh.