Již za dva týdny uplyne deset let od okamžiku, kdy si prvních deset zákazníků převzalo své objednané Tesly Model S v továrně automobilky v kalifornském Fremontu.
Nyní je tento vůz stále na trhu a po nástupci není vidu ani slechu. Na to, že americký výrobce automobilů v uvádění nových generací svých vozů zaostává za zavedenými producenty osobních vozů, upozornil v článku pro portál Insideevs.com expert na automobilový průmysl organizace JATO Dynamics Felipe Muňoz.
Stáří tohoto modelu se nepochybně odráží také v prodejních číslech. Za celé desetileté období existence Tesly Model S se jich prodalo na celém světě 346 tisíc, přičemž zájem zákazníků vyvrcholil před pěti lety. To se jich prodalo téměř šedesát tisíc. Od té doby odbyt klesá. V posledních dvou letech si novou Teslu Model S převzalo vždy jen kolem 20 000 zákazníků.
V loňském roce byla Tesla Model S podle celosvětových statistik až třetím nejprodávanějším velkým elektrickým sedanem. První místo náleželo vozu Byd Han, který se navíc nabízí pouze na čínském trhu. Ten si na své konto připsalo necelých 80 000 prodaných kusů. Druhý byl s více než 41 tisíci předanými exempláři model Porsche Taycan a Model S zaznamenal jen 21 000 „čárek“.
Současná Tesla Model S je samozřejmě díky řadě drobných změn v průběhu jejího životního cyklu lepším autem než ta původní. Vylepšily se třeba také hodnoty dojezdu i výkonové parametry. Nicméně, ve vyspělých zemích je obvyklé, že životní cyklus jedné generace toho kterého modelu trvá zhruba sedm let, přičemž přibližně po čtyřech letech dochází k modernizaci
Nová Tesla Model S má tedy již teď značné zpoždění a podle Felipe Muňose bude nabírat další, protože místo nástupce musí Tesla nejprve vyřešit vývojové problémy s Cybertruckem, tahačem Semi i novým sportovním modelem Roadster.