Ještě daleko dominantnější než značka Škoda na trhu s novými osobními auty v České republice je v USA automobilka Tesla. Pochopitelně ovšem v segmentu bateriových elektromobilů. Její podíl, podle dat společnosti Experian, dosáhl přibližně dvou třetin. Prodává tak více elektrických aut, než všechny ostatní značky dohromady.
Za ní následují s velkým odstupem Chevrolet a Ford. Prvně jmenovaná automobilka dosahuje na necelých deset procent, Fordu pak náleží pětiprocentní podíl.
Zájem o elektrická auta v USA postupně roste. Zatímco vloni se jich během prvního pololetí prodalo 98 000, letos to za stejné období bylo již 214 000. To je nárůst o 118 procent.
Také tržní podíl elektromobilů z celkového objemu prodaných aut v USA se navyšuje. Ještě v roce 2019 činil pouze 1,4 procenta, za rok 2020 to bylo 1,8 a nyní již vystoupal na 2,5 procento. To znamená, že jedno ze čtyřiceti nově zaregistrovaných aut ve Spojených státech teď využívá ke svému pohonu elektromotor.
Přestože jsou to povzbudivá čísla, Amerika v tomto ohledu stále poměrně hodně zaostává za Evropou i Čínou. Například v Německu mají dohromady bateriové elektromobily a vozy s pohonem typu plug-in hybrid na celkovém trhu podíl přes dvacet procent.