Automobilka Audi během své výroční tiskové konference odhalila koncept vozu A6 e-tron Avant. Je předobrazem chystané elektrické varianty úspěšného manažerského modelu A6, který jako první dostane novou speciální platformu pro elektromobily s označením PPE.
„Studií Audi A6 Avant e-tron concept poskytujeme naprosto konkrétní výhled na budoucí sériově vyráběné modely na naší nové technické platformě PPE,“ uvedl Oliver Hoffmann, člen představenstva značky Audi odpovědný za technický vývoj. „Přitom elektrifikujeme nejen 45letou úspěšnou historii vozů Avant, ale chceme zaujmout především technologií. Ta zahrnuje mimo jiné výkonnou 800V techniku, nabíjecí výkon 270 kW a dojezd až 700 kilometrů podle metodiky WLTP,” dodal.
Auto je dlouhé 496, široké 196 a vysoké 144 centimetrů. Jedná se o navlas stejné rozměry, jaké má koncept sedanu představený v dubnu minulého roku na autosalonu v čínské Šanghaji.
Platforma PPE umožňuje zabudování baterie do nízko uložené podlahy. Její kapacita přitom bude 100 kWh, což umožňuje dojezd v režimu WLTP na jedno nabití zhruba 700 kilometrů.
Koncept je poháněn dvěma elektromotory, jejichž souhrnný výkon představuje 476 koňských sil a točivý moment dosahuje 800 Nm. Budou se ale nabízet také méně i více výkonné verze sériového provedení vozu. Také nejslabší varianta dosáhne zrychlení 0-100 kilometrů v hodině za méně než sedm sekund, sportovně orientované verze totéž zvládnou “pod” čtyři sekundy.
Jednou z významných předností se stane využití osmisevoltové elektrické architektury. Díky tomu půjde využít u veřejných stanic se stejnosměrným proudem dobíjení výkonem až 270 kW.
Díky tomu bude možné do akumulátorů za pouhých deset minut načerpat elektrickou energii, která postačí na ujetí příštích tří stovek kilometrů.
První sériové Audi s platformou PPE se začne vyrábět příští rok, další budou rychle následovat.