Stát musí českým firmám v Asii otvírat dveře, tvrdí náměstek ministryně průmyslu

foto Ilustrační foto - Ministr obchodu a průmyslu Jiří Havlíček.

Česká republika se zúčastnila prvního dovozního veletrhu China International Import Expo (CIIE) v Šanghaji, který se uskutečnil v první polovině listopadu, v elitní sestavě v čele s prezidentem republiky a čtyřmi ministry a šéfem Hospodářské komory. Položili jsme českým účastníkům tři anketní otázky. Odpovídá náměstek ministryně průmyslu a obchodu Jiří Havlíček:

Součástí vaší cesty do Číny byla i účast na tradičním leteckém veletrhu v Ču-chaj v jihočínské provincii Kuang-tung. O jakou akci šlo?

Tato airshow se koná jedenkrát za dva roky a je největší leteckou výstavou v Číně. Je důležité, že české firmy se jí s podporou státu (ministerstvo průmyslu a obchodu, CzechTrade a velvyslanectví v Pekingu) účastní pravidelně. Máme tak příležitost nejen prezentovat naše firmy a jejich produkty, zejména z oblasti civilního letectví, ale můžeme být rovněž v úzkém kontaktu s našimi čínskými partnery.

PDF ke stažení:

Ozvěny z Číny

Která z českých firem na této airshow zaujala a čím?

Na našem výstavním stánku prezentovalo své výrobky a projekty několik firem z oboru, které už svoji spolupráci s čínskými partnery úspěšně rozvíjejí. Jsem velmi pyšný na naši leteckou školu F AIR, která na tomto veletrhu uzavřela trojstrannou dohodu s největší asijskou leteckou univerzitou CAFUC a leteckou společností Sichuan Airlines o spolupráci a vybudování velkého tréninkového centra v České republice. V něm budou výcvikem procházet jak piloti z Číny, tak z celého světa. Stejně jsem osobně podpořil naši tradiční firmu PBS Velká Bíteš, která dodává motory do čínských letadel a bezpilotních letounů. V Ču-chaj předvedla nový turbínový motor s lepšími parametry, než má konkurence.

Co si odnášíte z této akce s ohledem na vaši další práci?

Především vnímám jako zásadní, abychom se těchto akcí i v budoucnu účastnili. Firmy velmi oceňují, že je stát na těchto akcích podporuje a pomáhá jim otevírat dveře, protože zejména v Číně, je to velmi důležité. Navíc v Asii platí více než kde jinde, aby naše úsilí o spolupráci bylo dlouhodobé. Například proces certifikace našich prvních ultralehkých letadel v Číně trval několik let. Pamatuji si, že jsem Čínský úřad civilního letectví (CAAC) navštívil v uplynulých čtyřech letech několikrát a jednal jsem s jeho představiteli při různých příležitostech o tom, aby české firmy získaly šanci se na čínském trhu civilního letectví prosadit.

Reklama
Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2020 ČTK

Reklama

29°C

Dnes je úterý 11. srpna 2020

Očekáváme v 23:00 22°C

Celá předpověď