Odměny vedení Správy železnic se budou řídit hlavně podle zpoždění

foto Tisková konference po jednání správní rady Správy železnic, 26. srpna 2022, Praha. Zprava ministr dopravy Martin Kupka, ředitel Správy železnic Jiří Svoboda, předseda správní rady Správy železnic Martin Červíček.

Praha - Správní rada Správy železnic změnila kritéria pro odměňování generálního ředitele, jeho náměstků a dalších vedoucích pracovníků od příštího roku. Největší váhu bude mít soubor kritérií hodnotících spolehlivost a propustnost železniční sítě, tedy míru zpoždění osobních i nákladních vlaků. Ta dosud v kritériích zcela chyběla. Zpoždění vlaků v posledních měsících výrazně narostla kvůli stavebním pracím na jednotlivých tratích. Po jednání správní rady to uvedl ministr dopravy Martin Kupka (ODS). Platy manažerů Správa železnic nezveřejnila.

"Znamená to změnu orientace Správy železnic v nastavení aktivit. Do měřitelných ukazatelů kvality práce se dostává spolehlivost železniční sítě. Budeme sledovat, jak se zkracují zpoždění na české železnici s ohledem na aktivity Správy železnic. Je jasné, že k těm zpožděním nedochází jen vinou Správy železnic, ale i chybami dopravců. I pro České dráhy bude platit, že budeme sledovat míru zpoždění v dalších letech," řekl Kupka.

Podle generálního ředitele Jiřího Svobody se v poslední době sešlo několik staveb na hlavních tratích, které způsobovaly velká zpoždění. Již na začátku příštího týdne by měla skončit zásadní omezení na úsecích Kolín - Velim a Velim - Poříčany na prvním železničním koridoru mezi Prahou a Ostravou. Další stavba, spojka Dluhonice, by měla být dokončena v listopadu. Naopak pokračovat budou práce na zastaralém úseku Ústí nad Orlicí - Brandýs nad Orlicí, které by měly skončit až v příštím roce.

Kritérium spolehlivosti a propustnosti sítě bude mít celkovou váhu v odměnách 40 procent. Bude mimo jiné sledovat, jak se meziročně zlepšila míra zpoždění vlaků, jaká je výkonnost nákladní dopravy a kolik hodin stál provoz kvůli poruchám zabezpečovacího zařízení nebo trakčního vedení.

Mezi další kritéria patří realizace prioritních projektů, mezi nimiž jsou výstavba trati Praha -Beroun nebo klíčových spojení Brno - Přerov či Praha - Letiště Václava Havla. To bude mít váhu 20 procent. Dalších deset procent bude za plnění dalších projektů. Zbytek kritérií bude hodnotit organizaci provozu a komunikaci a informovanost veřejnosti.

Správní rada jednala poprvé v obměněném složení. Od července ji nově vede hejtman Královéhradeckého kraje Martin Červíček (ODS). Správní rada má dohlížet na hospodaření jedné z největších státních organizací a řeší například i personální změny nejvyššího vedení. O jejím složení rozhoduje vláda, většinou na doporučení ministerstva dopravy.

Reklama

Právě zveřejněno

Všechny zprávy

Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2023 ČTK

Reklama

5°C

Dnes je pondělí 30. ledna 2023

Očekáváme v 9:00 2°C

Celá předpověď