SodaStream buduje byznys v ČR díky kvalitě kohoutkové vody

foto Viceprezident společnosti SodaStream Roy Naaman poskytl 25. září 2019 v Praze rozhovor České tiskové kanceláři (ČTK).

Praha - Izraelskému producentovi zařízení pro domácí výrobu sycených nápojů SodaStream pomáhá budovat byznys v Česku kvalita zdejší kohoutkové vody. Podle viceprezidenta SodaStream Roye Naamana patří svou kvalitou mezi nejlepší na světě. SodaStream je světovou jedničkou v domácí produkci perlivé vody. V Česku a na Slovensku se jí podle Naamana ročně na osobu vypije zhruba 40 litrů. Výrobník na perlivou vodu od SodaStreamu má 15 procent českých domácností, řekl v rozhovoru s ČTK Naaman. Považuje to za úspěch.

Firma, kterou loni převzal za 3,2 miliardy dolarů (72,1 miliardy korun) americký nápojový gigant PepsiCo, působí ve středoevropském regionu deset let. Česko a Slovensko podle Naamana nepatří mezi země s nejvyšší spotřebou domácí perlivé vody, ale ani ne mezi země s nejnižší spotřebou. Z průzkumu, který si nechala firma zpracovat, vyplývá, že 95 procent českých domácností pije kohoutkovou vodu a je s ní spokojeno. "To je skvělé z ekonomického i ekologického hlediska," myslí si Naaman.

Firmě se ve střední Evropě podle něj daří podobně jako v západních a severských zemích proto, že pití perlivé vody tam má historické kořeny. V posledních letech v tomto regionu firma rostla o 20 procent, bližší čísla však Naaman neuvedl. Obrat celé firmy SodaStream International podle poslední výroční zprávy za rok 2017 přesáhl půl miliardy amerických dolarů. Produkty prodává prostřednictvím 80.000 obchodů ve 45 zemích. Největšími trhy jsou Německo, Francie, Kanada a USA. Potenciál vidí Naam ale i na rozvojových trzích jak v Asii, tak Latinské Americe, zejména ve městech.

Každý trh je podle něj něčím specifický. Výrobu domácí sodovky považuje za výhodnou i proto, že lidé nemusejí nakupovat plastové lahve. Právě na to podle něj slyší zákazníci zejména ze severských zemích a Beneluxu. "Má to ekologický dopad. Díky našim strojům se snižuje množství plastových lahví na jedno použití, a tím měníme způsob, jak lidé konzumují nápoje," uvedl Naaman.

SodaStream se stal začátkem letošního roku součástí americké skupiny PepsiCo, která vyrábí třeba nápoje Pepsi a dalších značek nebo bramborové lupínky Lay's. Američané si díky tomu rozšířili portfolio výrobků, a tak mohou oslovovat zákazníky přímo v domácnostech, nikoliv jen prostřednictvím obchodů. Naaman k tomu uvedl, že SodaStream je v rámci skupiny PepsiCo nezávislý, přestože ho koncern ze 100 procent vlastní.

Před několika měsíci uvedl SodaStream na evropský trh sirupy ve skleněných lahvích s padesátiprocentním obsahem ovocné složky s příchutěmi jahoda, hrozen, citrusy, jablko, pomeranč a zahradní ovoce. Také v Česku se dají koupit v několika obchodních řetězcích. Minulý týden představil i společenskou přenosnou lahev. Podnik totiž podle svého prezidenta nechce, aby si jej zákazníci spojovali jen s výrobou zásobníků s potravinářským oxidem uhličitým.

Reklama
Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2019 ČTK

Reklama

5°C

Dnes je úterý 10. prosince 2019

Očekáváme v 21:00 -1°C

Celá předpověď