Značka Smart, která stejně jako Mercedes-Benz náleží do koncernu Daimler AG, začíná novou éru ve své historii. Poprvé totiž představuje auto, které může mít jiné než čistě městské využití.
Vyplývá to především z rozměrů novinky, jejíž obchodní označení zní Smart #1.
Automobil, který se vyrábí v Číně ve spolupráci se společností Geely, měří na délku 427 centimetrů. Výška pak činí 164 a šířka 182 centimetrů.
Zákazníky určitě potěší více než dostatečný výkon pohonného elektromotoru, který je 272 koňských sil. Energii si bude brát z baterie, do které lze dobít 66 kWh.
Toto množství pak má podle oficiálního měřícího cyklu WLTP vystačit na ujetí minimálně 420 kilometrů. Omezovač rychlosti při zrychlování zasáhne až po dosažení tempa 180 kilometrů v hodině.
Interiér je pojatý tradičně minimalisticky. Před řidičem je protáhlý displej, který nahrazuje klasický přístrojový štít, uprostřed palubní desky pak trůní dotyková obrazovka s úhlopříčkou 12,3 palce. Jejím prostřednictvím se ovládají všechny důležité funkce vozidla.
Tvůrci novinky ovšem nezapomněli ani na praktičnost. Díky tomu se pak uprostřed zadního opěradla nachází otvor pro prostrčení dlouhých předmětů ze zavazadlového prostoru do kabiny a pod přední kapotou je schránka pro uložení dobíjecích kabelů.
Vůz lze dobíjet u stojanu s rychlým dobíjením výkonem až 150 kW. Díky tomu lze baterii doplnit na osmdesát procent už za půl hodiny.
Smart zatím neuvedl cenu ani termín příchodu automobilu na evropský trh.