Na konci léta, případně začátkem podzimu přijmou nejvyšší představitelé koncernu Volkswagen několik zásadní rozhodnutí, které přímo ovlivní budoucnost automobilky Škoda.
Při slavnostním zahájení výroby vysokonapěťových baterií pro elektromobily využívající platformu MEB to uvedl člen představenstva Škody Auto Michael Oeljeklaus.
„Jde totiž o to, které z chystaných nových elektromobilů s naším logem se budou vyrábět v českých závodech Škody Auto,“ uvedl.
Ty jsou plánovány do roku 2030 celkem tři a všechny mají být menší i levnější než současný Enyaq iV.
Škoda by ráda novými typy elektromobilů vyplnila uvolněnou výrobní kapacitu po skončení automobilů se spalovacími motory, které nedostanou přímého nástupce. Například již zanedlouho se v Kvasinách uvolní kapacita po začátku montáže nové generace Superbu Combi v bratislavské továrně Volkswagenu. Je ale také možné, že některý z vozů se bude vyrábět v jiných závodech koncernu a naopak u nás budou vznikat elektromobily například s logy Volkswagenu, Seatu či Cupry.
Oeljeklaus také potvrdil, že orientace na elektromobily je v případě Škody Auto nezvratná. Cestou k nižším emisím podle něho není ani rozšiřování současné nabídky modelů s plug-in hybridním pohonem. Naopak, jak uvedl v odpovědi na dotaz redaktora portálu Autonaelektřinu.cz, tyto vozy byly jen přechodným řešením a postupně z nabídky Škody vymizí.
Dalším velmi důležitým rozhodnutím koncernu, které má také padnout koncem léta, je to o umístění závodu na výrobu bateriových článků. „My o to usilujeme a Česká republika je pro tento účel logicky velmi vhodnou lokalitou,“ uvedl.
Zatím se bateriové články sestavené do modulů do Mladé Boleslavi dovážejí od výrobců LG a CATL z Polska a Německa.
V Boleslavi z nich pak jsou při současně instalované výrobní kapacitě schopni vyrobit ročně 255 000 baterií s kapacitami 55, 62 nebo 82 kilowatthodin. Příští rok se kapacita rozšíří o dalších 125 000 baterií. Část se spotřebuje v nedaleké výrobní hale při výrobě modelu Enyaq iV, zbytek putuje do německých továren koncernu VW.