Škoda předala Chemnitzu první ze 14 tramvají za miliardu

foto Skupina Škoda Transportation 5. prosince 2018 představila první moderní tramvaj ForCity Classic, kterou předala zákazníkovi v německém Chemnitzu (Saské Kamenici). Místní dopravní podnik objednal celkem 14 vozů a zaplatí za ně zhruba 950 milionů Kč. Jde o obousměrné plně nízkopodlažní vozidlo s nerezovou skříní. První cestující se v něm svezou ve zkušebním provozu na jaře příštího roku, celá flotila bude v Německu do léta 2019

Plzeň/Chemnitz (Německo) - Skupina Škoda Transportation dnes představila v německém Chemnitzu (Saské Kamenici) první ze 14 tramvají ForCity Classic pro tamní dopravní podnik. Za tramvaje podnik zaplatí zhruba 950 milionů korun. V nízkopodlažní tramvaji ForCity Classic se tam první cestující svezou ve zkušebním provozu na jaře příštího roku, celá flotila bude v Německu do léta 2019, řekl ČTK předseda představenstva a generální ředitel Škody Transportation Petr Brzezina.

"Tramvaj je navržena v duchu představ o budoucnosti této dopravy. První vůz teď zahajuje několikaměsíční náročné typové zkoušky v Chemnitzu," uvedl.

Škodovka už tam v roce 2012 vozila cestující pražskou tramvají ForCity Alfa. "Tehdejší testovací provoz byl vyhodnocen velice úspěšně a stal se základem pro naši později úspěšnou nabídku," řekl viceprezident skupiny pro obchod Zdeněk Majer. Škoda Transportation vyhrála tendr v roce 2016. "Představujeme tramvaj plnou inovací, za něž považujeme stoprocentní nízkopodlažnost bez ramp, bezpřevodovkový pohon s motory s permanentními magnety v kombinaci se vzduchovým vypružením," uvedl.

Tramvaje pro dopravní podnik v Chemnitzu (CVAG) mají kapacitu 281 cestujících, z toho 64 sedících. Budou mít dva velké prostory pro čtyři invalidní vozíky, dětské kočárky, nebo šest kol. Tramvaj dlouhá 31,4 metru a široká 2,65 metru má informační systém i pro zrakově postižené. Její maximální rychlost je 80 kilometrů za hodinu, ale v Chemnitzu je omezena na 60 kilometrů za hodinu.

"Kvalitní jízdní vlastnosti i při nepřízni počasí zajistí stoprocentní adheze (přilnavost, každé kolo pohání motor bez převodovky). Skříň vozu je vyrobena z nerezové oceli s pevností pro příměstská vozidla. Vozy mají novou generaci elektrického pohonu, vyrobeného také ve Škodovce," řekl hlavní projektant Jaroslav Kulhánek.

Škoda Transportation také letos v červnu zvítězila v tendru na 80 tramvají, které budou jezdit mezi německými městy Mannheim, Ludwigshafen a Heidelberg. První vozidla tam budou nasazena do provozu začátkem roku 2021. Součástí kontraktu je také opce na dalších 34 vozů. Celková hodnota dodávky včetně opcí činí téměř deset miliard korun.

Škodovka dále vyrobila pro německé dráhy Deutsche Bahn Regio šest vysokokapacitních dvoupodlažních souprav včetně šesti lokomotiv. Soupravy jsou určeny pro provoz na nejvýznamnější bavorské trati Norimberk - Ingolstadt - Mnichov. Od jara začnou nahrazovat staré jednotky InterCity. Celá flotila vyjede v červnu 2019.

Reklama
Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2018 ČTK

Reklama

3°C

Dnes je pondělí 10. prosince 2018

Očekáváme v 23:00 2°C

Celá předpověď