Škoda Enyaq Coupé iV se začíná odhalovat. Premiéra bude na konci roku

foto Elektromobil Škoda Enyaq Coupé iV.

S největší pravděpodobností v prosinci v Praze se odhalí druhá karosářská verze elektromobilu Škoda Enyaq iV. Do jejího označení se dostane slovo Coupé.

Fotogalerie

Přestože se vzhled zatím tají, redaktor portálu Autonaelektřinu.cz již měl možnost vidět fotografie odhalené karosérie a v okolí německého Mnichova si vyzkoušet jízdní vlastnosti za volantem maskovaného exempláře.

I když to zatím oficiálně také nikdo nepotvrdí, je téměř jisté, že základní cena této verze bude vyšší než u prvně představeného Enyaqu iV. Automobilka to hodlá zdůvodnit atraktivnějším designem a také vyšším dojezdem.

Ten má být (podle předběžných měření) v porovnání s “hranatějším” Enyaqem iV lepší o deset až patnáct kilometrů a prý přesáhne hodnotu 535 kilometrů. To samozřejmě ve variantě s největší možnou kapacitou baterie (využitelných 77 kWh) a elektromotorem s výkonem 150 kW, který pohání pouze zadní kola.

Po technické stránce jsou si oba Enyaqy velmi podobné. Také karosérii mají až po středový sloupek karosérie shodnou. Pak již jsou díly odlišné. Jiný je také zadní nárazník, který je vyšší a obashuje v sobě prolis pro registrační značku.

Zavazadlový prostor je menší než ve verzi SUV. Jde však pouze o 15 litrů a výsledný objem činí 570 litrů. Také ostatní rozměry mají oba vozy buď shodné nebo podobné. Kupé měří 4653 milimetrů a je tak o čtyři mlimetry delší. Na výšku pak má 1617 milimetrů a jeho střecha leží nad zemí o pouhý milimetr výše než v případě SUV.

Střechu bude vždy tvořit velké střešní okno. Je největší, jaké kdy Škoda u svých vozů použila. Jeden důvod pro toto řešení je opět designový, druhý pak praktický. V oblasti zadních sedaček tak vzniklo o něco více místa pro hlavy cestujících. Redaktor webu Autonaelektřinu, který měří 186 centimetrů, si vyzkoušel, že také pro něho je tam dostatečný životní prostor. Před koleny měl (za stejně velkým řidičem) ještě deset centimetrů volného prostoru a nad temenem tři.

Dozvěděli jsme se také zajímavý příběh vzniku této verze. Původně právě kupé mělo být tou první a vlastně jedinou verzí. “V polovině minulého desetiletí, kdy se Enyaq začal připravovat, jsme netušili, jak rychlý spád elektromobilita nabere. Chtěli jsme proto mít spíše auto, které bude atraktivní a bude lákat lidi na to, aby si ježdění na elektrický pohon chtěli zkusit. Nakonec však zvítězil názor, že je lepší nejprve nabídnout lidem praktičtější verzi, I když na její vývoj bylo nakonec méně času,” sdělil Jaromír Mendl z produktového marketingu automobilky.

Auto se začne prodávat na jaře se dvěma různými kapacitami baterie (62 nebo 77 kWh), třemi výkonovými úrovněni (132, 150 kW nebo 195 kW) a s pohonem buď pouze zadních nebo všech kol. Stejně jako v případě klasického Enyaqu SUV se podle našich zdrojů připravuje rovněž verze RS.

V současné době jjiž podle mluvčího automobilky Štěpána Řeháka Škoda přijala na první verzi Enyaqu iV 70 tisíc objednávek, z čehož uspkojila zhruba polovinu. V letošním roce počítá s výrobou přibližně 60-65 tisíc těchto elektromobilů. Největšími odbytišti jsou Německo, Norsko a Nizozemí.

Oba Enyaqy se budou vyrábět na stejné výrobní lince hlavní továrny v Mladé Boleslavi. Spolu s nimi zde stejní dělníci montují také model Octavia. Od počátku příštho roku se přímo v tomto závodě budou také produkovat vysokonapěťové pohonné baterie. Ty se zatím pro Enyaq musí dovážet.

Autonaelektřinu.cz

Reklama

Právě zveřejněno

Všechny zprávy

Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2021 ČTK

Reklama

20°C

Dnes je úterý 28. září 2021

Očekáváme v 5:00 14°C

Celá předpověď