Škoda Auto zřejmě kvůli Ukrajině přeruší výrobu vozidel Scala a Kamiq

foto Ilustrační foto - Škoda Kamiq byla představena novinářům 20. srpna 2019 v Alsasku ve Francii.

Grosseto (Itálie) - Škodě Auto hrozí, že bude muset zastavit výrobu modelů Scala a Kamiq. Tak jako u elektromobilu Enyaq je důvodem výpadek dodávek elektrických svazků od dodavatele z válkou zmítané Ukrajiny. ČTK to dnes řekl vedoucí komunikace Škody Tomáš Kotera. Firma podle něj v současnosti hledá řešení, jak si kabelové svazky do aut zajistit.

Modely Scala i Kamiq se v Mladé Boleslavi stále vyrábějí, ale zastavení produkce je podle informací ČTK otázkou dnů, až dojdou již vyrobené díly. Loni automobilka vyrobila 48.200 vozů Scala a 120.700 vozů Kamiq. Zároveň dodala zákazníkům 44.700 elektromobilů Enyaq.

"Jedním ze scénářů je případná realokace postiženého ukrajinského dodavatele do ČR," řekl Kotera. To by podle něj v praxi znamenalo přestěhovat z Ukrajiny technologii i zaměstnance, kteří svazky vyrábějí. U nich by bylo potřeba zajistit pracovní povolení a další formality, včetně ubytování jejich rodin v České republice.

Ruská vojenská invaze na Ukrajinu dolehla na 13 dodavatelů Škody. Kvůli chybějícím svazkům automobilka musela v tuzemsku zastavit výrobu elektromobilu Enyaq, u kterého letos předpokládala produkci přes 80.000 vozů. Během roku jej měla doplnit karosářská verze Coupé, kterou Škoda v současnosti prezentuje novinářům.

Na Enyaq už dostala automobilka od představení vozu přes 115.000 objednávek. Auto se vyrábí na stejné lince jako Octavia, její produkci ale brzdí chybějící výplně dveří po požáru dodavatelské firmy v Mladé Boleslavi.

České zastoupení Škody letos plánuje prodej zhruba 1400 elektromobilů Enyaq, bude ale záležet na termínu obnovení výroby, který firma teď nezná. Coupé má tvořit asi třetinu prodeje a Coupé RS desetinu.

Do nových elektromobilů bude Škoda po znovuobnovení výroby montovat nový software pod označením ME3, který jim umožní být nepřetržitě on-line, průběžně získávat aktualizace a využívat i provozní data ostatních vozidel. Zároveň posune hranici nabíjecího výkonu na 135 kW, což sníží dobu nabíjení baterií z deseti na 80 procent o sedm minut na 29 minut. Od poloviny roku nový software nahraje i do dříve prodaných vozů.

Do roku 2030 plánuje Škoda nabídnout tři další elektrické modely menší než Enyaq. Vozy na elektřinu by v roce 2030 měly mít podíl 70 procent.

Stejně jako celý koncern Volkswagen, jehož je Škoda součástí, mladoboleslavská automobilka minulý týden kvůli invazi ruských vojsk na Ukrajinu oznámila pozastavení všech aktivit v Rusku. Týká se to i výroby v tamních dvou závodech v Kaluze a Nižném Novgorodu.

Reklama

Právě zveřejněno

Všechny zprávy

Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2022 ČTK

Reklama

24°C

Dnes je úterý 5. července 2022

Očekáváme v 21:00 20°C

Celá předpověď