Silničáři otevřeli u Hořic most na I/35, objížďky skončily

foto Ředitelství silnic a dálnic ČR otevřelo 1. listopadu 2020 nový most na silnici I/35 u Hořic na hlavním tahu z Hradce Králové do Jičína a Liberce. Stavba mostu téměř za čtvrt miliardy korun začala loni v dubnu a nahradila původní již zchátralý most z roku 1979. Otevřením mostu skončila rok a půl trvající objížďka přes jižní část Hořic.

Hořice (Jičínsko) - Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) dnes ráno otevřelo nový most na silnici I/35 u Hořic na hlavním tahu z Hradce Králové do Jičína a Liberce. Stavba mostu téměř za čtvrt miliardy korun začala loni v dubnu a nahradila zchátralý most z roku 1979. Otevřením mostu skončila rok a půl trvající objížďka přes jižní část Hořic. Rekonstrukce mostu u Hořic byla současnou největší investicí na silnicích první třídy v Královéhradeckém kraji, uvedli zástupci ŘSD.

Fotogalerie

Denně po objížďkách přes Hořice projelo přes 14.000 vozidel. Kvůli trvalým kolonám aut byla doprava v Hořicích značně komplikovaná. Otevřením mostu ale silničářům práce v Hořicích neskončila. Na jaře roku 2021 opraví silnice, po kterých vedla objížďka. Především půjde o komunikace v ulicích Husova a Táboritská. Opraví také železniční přejezd v Husově ulici.

Nová mostní konstrukce má 15 polí a ve výšce téměř 16 metrů přemosťuje železniční trať, Chvalinský potok a tři pozemní komunikace. S délkou 460 metrů jde o nejdelší estakádu na silnicích v Královéhradeckém kraji.

"Vzhledem k plánované elektrifikaci železniční tratě je most oproti svému předchůdci o jeden metr vyšší. Obyvatele Hořic bude před hlukem projíždějících aut nově chránit také protihluková stěna," řekl ČTK mluvčí ŘSD Jan Rýdl.

Špatný stav mostu zapříčinila voda zatékající do nosné konstrukce a nízká mrazuvzdornost použitých betonů. Při samotné demolici stavbaři navíc odhalili závažné poruchy statiky mostu.

Proti původně plánovaným 223 milionům korun bez DPH stavba nového mostu přišla na 236 milionů korun bez DPH. Důvodem zvýšení ceny bylo to, že stavbaři proti původním předpokladům museli strhnout a postavit znovu i spodní část mostu.

V pondělí nový most podstoupil zatěžovací zkoušku, testovalo jej šest zeminou naložených nákladních automobilů o celkové hmotnosti 180 tun. Technici zkoušku naplánovali na čtyřech vybraných mostních polích a most požadovaným parametrům vyhověl. Dodavatelem stavby byly firmy Eurovia CS a M-Silnice.

Největší nynější investicí ŘSD v Královéhradeckém kraji jsou loni a předloni zahájené stavby dvou úseků dálnice D11 z Hradce Králové do Jaroměře za celkových 4,2 miliardy korun bez DPH. Stavba dálnice dlouhé přes 22 kilometrů by měla být hotová v prosinci 2021.

Reklama
Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2021 ČTK

Reklama

2°C

Dnes je úterý 19. ledna 2021

Očekáváme v 21:00 3°C

Celá předpověď