Plně elektrický tahač, který by měl být schopen jet na jedno nabití čtyři a půl hodiny a poté se během povinné pětačtyřicetiminutové zastávky řidičů nabít na další jízdu, představí v horizontu několika let značka Scania. Bude mít přitom obvyklou nosnost 40 tun.
Tento výrobce nákladních automobilů, který je součástí německého koncernu Volkswagen, hodlá každý rok představovat minimálně jeden elekrifikovaný produkt.
V současné době již Scania nabízí plně elektrické autobusy a menší nákladní vozy. Kromě toho také užitková vozidla s plug-in hybridním pohonem.
Představitelé Scanie předpokládají, že v roce 2025 bude podíl elektrických vozidel z celkového výrobního objemu deset procent a v roce 2030 již budou tvořit polovinu.
Zákazníky by ke koupi měly přesvědčit nižší servisní a provozní náklady v porovnání s běžnými nákladními vozy a autobusy se spalovacími motory.
Na rozdíl od některých jiných firem Scania v současné době příliš nevěří v masivní rozvoj vozidel s vodíkovými palivovými články. Jejich nevýhodou je skutečnost, že pro výrobu vodíku (potřebného k ujetí stejné vzdálenosti) je zapotřebí třikrát více obnovitelné energie než u elektromobilů. Také náklady na údržbu “vodíkového” automobilu jsou vyšší.
Palivové články by však mohly sehrát významnou roli v dobíjecích stanicích. Zejména tam, kde není dostatečná elektrická infrastruktura a naopak je tam dostatek zdrojů pro výrobu obnovitelné energie.