RRTV vyměřila Barrandovu pokutu za neobjektivitu a nevyváženost

foto Ilustrační foto - Mediální podnikatel Jaromír Soukup (uprostřed na snímku z 28. října 2018).

Praha - Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) na svém dnešním zasedání vyměřila pokutu 400.000 korun televizi Barrandov za neobjektivitu a nevyváženost v pořadu Kauzy Jaromíra Soukupa. ČTK to řekl předseda RRTV Ivan Krejčí. Vyjádření televize Barrandov ČTK zjišťuje.

Majitel televize Soukup v pořadu podle Krejčího kritizoval firmy, které dostávají pobídky od státu a přitom vyvádějí peníze do zahraničí. Jmenoval při tom automobilku Škoda Auto. "Problém je, že tam (Soukup) prezentoval poměrně výběrově určitá fakta a ta firma se neměla možnost hájit," řekl Krejčí.

Televize se proti pokutě může bránit, pokud s ní nebude souhlasit. "Může to napadnout žalobou a bude rozhodovat soud," doplnil Krejčí.

Společnosti Barrandov Televizní Studio uložila RRTV pokutu už letos na konci dubna. Podle rady měla televize zaplatit 200.000 korun za tendenční a nevyváženou reportáž v pořadu Moje zprávy z loňského listopadu. Reportáž Ryba smrdí od hlavy se zabývala státními zakázkami pro agenturu Dorland a podle RRTV prezentovala předem stanovený pohled snažící se ovlivnit postoje diváka ve prospěch záměru tvůrců.

Reklama
Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2019 ČTK

Reklama

29°C

Dnes je neděle 18. srpna 2019

Očekáváme v 21:00 25°C

Celá předpověď