Renault Mégane R.S. - vstupenka do světa sportu a emocí

foto Renault Mégane R.S.

Nelze mu upřít osobitý design, výtečné jízdní vlastnosti, dobrý motor, umění poskytnout posádce inspiraci závodním prostředím. Zatím je špičkovým továrním sportovním náčiním s označením Renault Sport na trhu.

Fotogalerie

Na první pohled zaujme solitérním vzhledem. Kapotu zdobí výrazné logo značky na černém podkladu, nápadné je Led denní svícení v předním spojleru F1. Karosérie je k mání pouze třídveřová, boční jsou velmi široké, aby usnadnily vstup na zadní sedadla. V technickém průkazu má sice vůz v rubrice počet míst k sezení číslovku 5, vzadu však pro tři dospělé dost prostoru určitě není, i dva se budou hůře vtěsnávat, přes malá boční okna to na kochání venkovní krajinou taky moc není. Nicméně s tím se ani nepočítá, protože Mégane R.S. je laděný do brutálně sportovního auta a ne na volné projížďky po městě nebo na rodinné výlety. Sportovní vizáž u černého vozu umocnila 19´´ kola z lehké slitiny s červeným ráfkem z volitelné výbavy. Zavazadlový prostor poskytuje objem 344 l, třetí dveře nejsou nijak veliké, vstupní hrana je dost vysoká.

Renault Mégane R.S.

Ale pojďme už k srdci každého sporťáku, motoru. Benzínový agregát 2.0 16 V Turbo s jediným turbodmychadlem je už sice trochu letitý, leč stále konkurenceschopný. V režimu Sport dosahuje při 5500 ot/min. výkonu 201 kW/275 k, nejvyšší rychlost je 254 km/h, zrychlit z 0 - 100 km/h by měl umět za rovných 6 s. Je opravdu pružný a výkonný, slušně jde dopředu i v nízkých otáčkách, není náchylný k jakýmkoliv prodlevám. Navíc je zvukově neskutečně vyladěný, při každém přeřazení se rozezvučí pozornost budícím závodním hlubokým nápěvem. Vždyť taky před pár lety vytvořil i rekordní čas na jedno kolo v kategorii sériových vozů s předním pohonem na okruhu v Nürburgringu. Šestistupňová mechanická převodovka je krátká, přesná, tuhá, přesně taková, jak se na takto laděné auto sluší. Patřičně tvrdší je i spojka. Ocenění zaslouží přední sedadla, drží tělo naprosto pevně, a vhodné postavení hliníkových pedálů. Jezdili jsme vesměs docela v poklidu, trochu zadivočit jsem si byl jen sporadicky v oblíbených zatáčkách směrem nahoru i dolu. Auto má výtečnou stabilitu, pevně sedí v zatáčkách, součástí výbavy je i uzávěrka diferenciálu, která posouvá jízdní limity podvozku. Díky systému R.S. Dynamic Managment je možné měnit chování vozu a využít jeho potenciál podle momentálních potřeb a chuti. V režimu Normal jsou aktivovány všechny bezpečnostní systémy a je zohledněna spotřeba vozu. V režimu Sport není aktivní posilovač brzd, parametry systému ESP jsou nastaveny pro sportovní jízdu a reakce pedálu je rychlejší. V režimu ESP Off je tento systém úplně odpojen a pak už musíte ukázat, jaké schopnosti za volantem opravdu máte. Auto vás nenechá oddechnout, volant je třeba pevně kontrolovat, vyhrát si musíte se sladěním všech řidičských úkonů.

Mégane R.S. má bohatou výbavu a můžete si pohrát s mnoha high-tech technologiemi.

Velké možnosti dává z volitelné výbavy propojení multimediálního systému s dotykovým tabletem R-Link s R.S. Monitorem 2.0. Sdružuje funkce přímého zobrazení provozních a výkonnostních parametrů vozu. Přenáší okamžité hodnoty celkem 15 snímačů, ukazuje křivku točivého momentu a výkonu, diagram podélného a příčného zrychlení, úhel natočení volantu, ujeté kilometry a provozní parametry vozu - brzdy, teplota oleje, vzduchový kolektor. Můžete si například i stáhnout mapy okruhů a uložit si všechny parametry vozu na USB klíč. Na mapě okruhu je pak dokonce možné sledovat automatickou časomíru a zlepšení časů v jednotlivých kolech. Lze také sledovat a porovnávat výsledky dvou pilotů nebo sdílet uvedené údaje s komunitou uživatelů Renault Sport na aktuálně zprovozněných stránkách.

Renault Mégane R.S.

Jinak měl testovaný vůz rovněž systém Stop/Start, startování tlačítkem, tempomat s omezovačem rychlosti, pomocníka při parkování vzadu s kamerou, hlasové ovládání, propojení telefonu s bluetooth, systém kontroly tlaku v pneumatikách, dvouzónovou automatickou klimatizaci, apod.

Renault Mégane R.S.

Mégane R.S. už oslovuje sportovně laděné řidiče nějakou dobu, což se třeba promítá v lehce staromódnější palubní desce a interiéru. Celkově však stále aktuálně přináší radost svými hlavními přednostmi v podobě výkonného a zároveň libozvučného motoru, výborného podvozku a řazení, jízdními vlastnostmi. Je to vůz pro sportovního řidiče, který se nebojí tvrdé práce za volantem, není však stavěn na rodinné výlety. Absolvovali jsme 522 km v nejrůznějším provozu, Praha ukrojila asi 100 km. Dosažená průměrná spotřeba se zastavila na 9,1 l/100 km, výrobce udává hodnoty 9,8/6,2/7,5 l/100 km, objem palivové nádrže je 60 l. Je však třeba počítat s tím, že při prubování výkonnostních možností se spotřeba razantně zvýší hodně nad dvoucifernou hranici.

Renault Mégane R.S.

Ještě pro doplnění, v prvních měsících příštího roku má být představen nový Mégane. Má mít také exkluzivní verzi GT se specifickými prvky a designem ve stylu Renault Sport. Je tedy na co se těšit.

Základní cena Renaultu Mégane R.S. je aktuálně 740.900 Kč.

Reklama

Právě zveřejněno

Všechny zprávy

Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2022 ČTK

Reklama

15°C

Dnes je neděle 2. října 2022

Očekáváme v 17:00 13°C

Celá předpověď