Reklamy při Super Bowlu se nesly v nostalgickém duchu

foto Pyrotechnická show o přestávce Super Bowlu, finále zámořské ligy amerického fotbalu (NFL) v Miami mezi Kansas City Chiefs a San Francisco 49ers.

Washington - Tvůrci reklam vysílaných během Super Bowlu, tedy finále zámořské ligy amerického fotbalu (NFL), se podobně jako v loňském roce vyhnuli kontroverzním tématům, společnou linii narušily podle deníku The New York Times jen spoty volebních kampaní republikánského prezidenta Donalda Trumpa a demokrata Michaela Bloomberga. Cena za třicetisekundovou prezentaci, kterou vidělo odhadem přes sto milionů lidí, se letos vyšplhala až na 5,6 milionu dolarů (127,4 milionu korun).

Fotogalerie

Komentátoři se shodují, že reklamy se většinou nesly v lehkém a jasném duchu. Podle televize CNN ale diváci zřejmě nezhlédli žádnou reklamu, o které by se mluvilo i v nadcházejících letech, jako bylo v roce 1984 ohlášení počítače Macintosh společností Apple. CNN si rovněž položila otázku, zda se vzhledem k velkým očekáváním zadavatelů reklamy takovéto prezentace vyplatí.

Jedním z velkých témat reklam letošního Super Bowlu byla nostalgie, neboť společnosti nabízející své produkty dávaly na odiv, že milují osmdesáté a devadesáté roky. To je příklad mimo jiné společnosti Cheetos, která k propagaci svých křupek zanechávajících na rukách oranžové stopy využila rappera MC Hammera a jeho hit Can't Touch This. Squarespace, které nabízí tvorbu webových stránek, zase poslalo herečku Winonu Ryderovou do Winony ve státě Minnesota, kde se narodila.

Mnozí zadavatelé reklamy nostalgii spojili ještě se sentimentálností, jako pojišťovna New York Life Insurance či společnost WeatherTech, která požádala o příspěvky pro léčbu rakoviny u domácích mazlíčků. Stejný recept podle The New York Times použila i společnost Google, v jejímž spotu 85letý děda jednoho ze zaměstnanců hledá možnosti, jak si připomenout svou životní lásku Lorettu.

Dalším tématem letošních reklam bylo streamování. Jménem streamovací společnosti Hulu vystoupil Tom Brady, zadák New England Patriots, který ve spotu divákům sdělil, že je čas se rozloučit s televizí tak, jak ji dosud známe. Další streamovací služba Quibi vsadila na bankovní lupiče, jejichž plán útěku nabourá jeden z krátkých pořadů, který si řidič pustí v mobilu. Nabídky představily i služby Amazon Prime Video a Disney Plus.

Ani letos podobně jako v minulosti nechyběla upoutávka na pivo Bud Light, které doplnila novinka v podobě alkoholické ochucené sodovky Bud Light Seltzer.

Reklamní prostor využila také filmová studia, která představila ochutnávky snímků, jako jsou poslední díl akční ságy Rychle a zběsile, další část animovaného filmu s Mimoni nebo bondovka Není čas zemřít.

Do politických vod zamířily jen reklamy kampaní Trumpa a Bloomberga. Trumpova kampaň investovala hned do dvou třicetivteřinových bloků, což ji stálo přes 11 milionů dolarů (250,5 milionu korun). Jeden ze spotů ve prospěch Trumpa se věnoval Alice Johnsonové, která byla kvůli drogovým deliktům odsouzena na doživotí bez možnosti podmínečného propuštění. Trump ženě, která za mřížemi strávila přes 20 let a za kterou se osobně přimluvila celebrita amerických televizních reality show Kim Kardashianová, udělil v roce 2018 milost.

Bloomberg, který se uchází o prezidentskou nominaci demokratů, se zaměřil na kontrolu střelných zbraních, což je v USA mezi příznivci a odpůrci zbraní kontroverzní téma.

Reklama
Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2020 ČTK

Reklama

15°C

Dnes je sobota 28. března 2020

Očekáváme v 11:00 13°C

Celá předpověď