Komplexní řešení ve výrobě a dodávkách kabelů, elektromechanických dílců pro Airbusy, Boeing a další. To je Ray Service, firma roku 2017 Zlínského kraje a zaměstnavatel regionu 2019.
Ray Service a.s. je moderní rodinná firma, která plně využívá Průmysl 4.0, bezpapírovou výrobu, automatické sklady a digitální řízení výroby a procesů. Vyrábí kabelové svazky, elektromechanické celky, elektronická zařízení a dodává kabelové komponenty pro široké spektrum zákazníků – jako třetí společnost v Evropě zavedla virtuální makety pro sestavování kabeláže pro letecký a obranný průmysl.
Cílem firmy je být vyhledávaným stabilním partnerem pro obranný a letecký průmysl a v této pozici setrvat. Kabeláže a elektromechanické sestavy od Ray Service se nacházejí ve velkém množství sériově vyráběných letadel společnosti Airbus, pro společnost Boeing je dokonce firma z jihovýchodní Moravy přímým dodavatelem. Její služby využívají také GE Aviation, SAAB, KMW a další.
Společnost byla založena roku 1994. Od roku 2004 sídlí ve vlastním areálu ve Starém Městě, kde byla v roce 2014 přistavena nová moderní budova. Většinu z 240 zaměstnanců tvoří ženy.
Ray Service se účastní jak většiny projektů vývoje a modernizace techniky Armády České republiky, tak záměrů v okolních zemích. V posledních letech stoupá objem výroby pro zákazníky z Německa, Rakouska, Spojených států a Skandinávie.
Větší část produktů je instalována do helikoptér, systémů protivzdušné ochrany či obrněných kolových i pásových vozidel. Ray Service má dohodu se všemi třemi uchazeči o dodávkách nových bojových vozidel pěchoty pro českou armádu – Rheinmetall, BAE Systems a General Dynamics European Landsystems (GDELS).
Jako první firma ve střední a východní Evropě získala firma certifikát společnosti BELL pro dodávky do jejich výroby vrtulníků, včetně loni podepsané domácí armádní zakázky na osm vrtulníků UH-1Y Venom a čtyři bojové stroje AH-1Z Viper.
Ve spolupráci s Ministerstvem obrany ČR natočila firma Ray Service pilotní díl seriálu „Víme, co máme“. „S náměstkem ministra obrany Tomášem Kopečným jsem v dlouhodobém kontaktu a když přišel se skvělým nápadem na seriál mapující schopnosti firem v obranném průmyslu, obratem jsem mu nabídl spolupráci na pilotním dílu, který se následně natáčel v Ray Service,” říká Pavel Trubačík, ředitel obchodního rozvoje a marketingu firmy.
V současném specifickém obchodním prostředí považuje Ray Service tento nápad za skvělý způsob, jak představit své aktuální schopnosti současným i novým zákazníkům. „Verze s anglickými titulky může také plnit funkci multimediální prezentace v zahraničí a dle mých informací by měla být distribuována také pracovníkům českých ambasád po světě,“ podotýká Pavel Trubačík.