Z výrobní linky hlavního závodu Škody Auto v Mladé Boleslavi již začaly sjíždět první exempláře modelu Enyaq Coupé. iV. Stalo se tak necelé dva týdny po premiéře tohoto vozu. Vůz montují stejní zaměstnanci jako Octavii, Octavii iV nebo Enyaq iV s karosérií SUV.
Těch tu během loňského roku vzniklo 50 000 kusů. Automobilka počítá letos s výrobou 120 exemplářů Enyaq Coupé denně.
Nový model disponuje zavazadlovým prostorem o velikosti 570 litrů. Zajímavostí je použití největší panoramatické střechy, jakou kdy Škoda pro své modely připravila.
Díky příznivé hodnotě součinitele aerodynamického odporu Cx 0,234, bude mít Enyaq iV Coupé v porovnání s Enyaqem SUV se stejnou technikou i výbavou lepší dojezd na jedno nabití. Mělo by se jednat o 545 kilometrů podle metodiky WLTP.
Škoda hodlá do roku 2030 uvíst na trh minimálně další tři elektromobily, jejichž velikosti i cena bude pod úrovní obou Enyaqů.
Již v roce 2030 chce značka Škoda prodávat v Evropě 50-70 procent elektromobilů z celkového objemu. Díky tomu sníží flotilové emise oproti stavu z roku 2020 minimálně o 50 procent.
Elektromobily se budou vyrábět v závodech Mladá Boleslav a Kvasiny. Ve Vrchlabí pak budou výrobní náplní nejspíše komponenty pro tyto modely s elektrickým pohonem.