Průzkum: Za občerstvení na piknik vydá přes 80 pct Čechů 200 až 300 Kč za osobu

foto Ilustrační foto - Lidé pijí 14. března 2020 víno na vlastní pikniku na náplavce u Výtoně v Praze. Restaurace jsou od 14. března uzavřeny kvůli opatření vlády proti šíření koronaviru, prodej z výdejního okénka je povolen. V pozadí je Pražský hrad.

Praha - Za občerstvení na piknik vydá podle průzkumu společnosti Coca-Cola přes 80 procent Čechů alespoň 200 až 300 korun za jednoho člověka. Většina lidí si připravuje občerstvení sama doma, desetina dotázaných si ho objedná z restaurace, nebo koupí cestou v obchodě. Výsledky průzkumu má ČTK k dispozici. Na internetu v současné době roste poptávka po piknikových dekách a také chladicích boxech a taškách, o které začátkem prázdnin meziměsíčně stoupl zájem o 80 procent. ČTK to sdělil šéf analytiků nákupního rádce Heureka Michal Buzek.

Na piknik tři čtvrtiny dotázaných vyrážejí v odpoledních hodinách, v čase mezi obědem a večeří. Ideální délka je pro třetinu lidí dvě až tři hodiny. Češi pro tuto příležitost chystají většinou menší jídla v podobě obložených chlebů, nezapomínají přibalit ovoce a zeleninu. Z nealkoholických nápojů s sebou bere čtvrtina lidí vodu, zhruba 20 procent respondentů volí limonády. Alkoholem si piknik minimálně příležitostně zpříjemňuje přibližně 80 procent Čechů.

Průzkum Coca-Cola uskutečnila na konci června, odpovědělo v něm 1000 lidí. Polovinu tvořili Češi, druhou půlku Slováci.

Prodeje piknikových dek v e-shopech jsou podle Buzka na podobné úrovni jako v loňském, rekordním roce. Zájem o ně se za poslední necelý měsíc zvedl o 60 procent ve srovnání s předchozím obdobím. "Na internetu jsou nejprodávanější piknikové deky o rozměrech 200 krát 200 centimetrů. Standardně jsou deky podšity ještě nepromokavou nebo izolační vrstvou tak, aby sezení bylo co nejpohodlnější. Průměrná cena piknikové deky těchto rozměrů činí u on-line prodejců 325 korun," uvedl.

Zatímco u piknikových košů není v datech Heureky patrný významný růst, lidé často poptávají chladicí boxy a tašky, které jsou podle Buzka výrazně levnější a mají také širší využití. Zájem o ně je nyní mírně vyšší i proti loňskému roku. Více nyní e-shopy prodávají také nádobí pro venkovní využití, za poslední měsíc o něj stoupl zájem o 40 procent. "Aktuálním top produktem outdoorového nádobí je skládací sklenice na víno," dodal Buzek.

Vybavení na piknik a kempování má ve své nabídce také společnost Lidl. "Růst odprodejů byl pozvolnější, což souvisí především s narušeným globálním logistickým řetězcem a z toho plynoucími zpožděnými dodávkami. Aktuálně již ale v porovnání s loňským rokem evidujeme mírně vyšší odprodeje," řekl mluvčí obchodní sítě Tomáš Myler. Mezi nejoblíbenější výrobky patří podle něj chladicí boxy či samonafukovací karimatky.

Reklama

Právě zveřejněno

Všechny zprávy

Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2022 ČTK

Reklama

13°C

Dnes je sobota 1. října 2022

Očekáváme v 9:00 14°C

Celá předpověď