Praha - Češi letos v průměru tráví na sociálních sítích necelé dvě a půl hodiny denně, konkrétně 147 minut, což je o 17 minut meziročně méně. Využití sítí se tak vrátilo na předcovidovou úroveň. Vyplývá to z průzkumu AMI Digital Index, který ve spolupráci se STEM/MARK realizuje už osmým rokem agentura AMI Digital.
"Po třech letech, kdy bylo používání sociálních sítích a chování na nich ovlivněno pandemií, se zřejmě trh vrátil na předcovidovou úroveň. Lidé se tak ve větší míře než dříve mohou věnovat i off-linovým aktivitám," uvedl ředitel AMI Digital Vladan Crha.
Sociální sítě v Česku podle průzkumu aktuálně používá 95 procent internetové populace. Nejpopulárnějšími sítěmi zůstávají YouTube a Facebook, se kterými má zkušenost dlouhodobě zhruba 90 procent tuzemské populace.
V posledních letech se ale nejvíce daří Instagramu, který používá nebo vyzkoušelo 61 procent Čechů, vyplývá z průzkumu. Meziročně nejvíce podle něj vzrostla popularita TikToku, který už vyzkoušelo 32 procent uživatelů oproti 24 procentům v roce 2022.
Průzkum se uskutečnil mezi více než 1000 respondenty.